ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 10 juli 2011

Av Johanna Mokvist - 10 juli 2011 19:53


Kvällen är här, skönt!

Vi har just tittat på Youtue på diverse videor, väldigt kul tyckte Lukas, och mindre kul när det var dags att stänga av och sova!


Bebisen tyckte inte om den höga volymen, den snurrade runt som tusan. Eller vem vet, h*n kanske "dansade" där inne i dimman!


   



Nehe gott folk, är det något bra på dumburken ikväll tro?

Av Johanna Mokvist - 10 juli 2011 16:43


Nyss hemkommna från en sväng i blåbärsskogen. Det var så gott sist så vi beslutade oss för att ta en till tur till den blåa skogen igen. Idag fick vi med oss lite mer än sist, och det får åka in i frysen till hösten för bakning eller kanske för att göra blåbärssylt.


Jag har just skalat potatis och pojkarna mina står och gör winnersnitzel, efter middagen ska jag och Lukas hoppa upp på cykeln bort till Emma för lite kaffe och bus.


Kvällen kommer garaterat att spenderas i soffan, jag är helt mör i hela kroppen och skulle mer än gärna ligga i dvala i några dagar. Bebis kickar så hårt inne i min mage så det känns som att hela insidan av magen består av blåmärken, och det gör ondare än alla sammandragningar jag har...


Nej, nu vill ärtorna in i micron!

Av Johanna Mokvist - 10 juli 2011 10:27


Visst är det kul att vänta lite extra på något som man redan har väntat på i sisådär 40 veckor?? Med Lukas blev väntan 15 dagar över tiden, med denna skrutt är vi inne på 3 dagars övertid, och mer lär det bli! Vi hade ju valet att få komma på ett ställningstagande där ett beslut om igångsättning kunde ha gjorts, men vi valde att inte göra det. Dels för att bebisen är normalstor, och för att vi då måste åka till Eskilstuna, medan vi vill till Norrköping. Chansen för att få en igångsättning om barnet är normalstort är ganska liten, och det kan gå trögt och sedan sluta i kejsarsnitt (jag vill helst inte att de skär i mitt ärr som redan finns där!) Så.... VI VÄNTAR! Vi ska dock på ett tillväxtultraljud på onsdag om bebis inte har kommit, så får vi se hur läget ser ut då.


När man väntar så här är det svårt att tänka på annat, man är ju så gymt nyfiken på vem bebis i magen är, speciellt nu när den faktiskt är helt klar för att komma ut! Vi har i vilket fall haft tur med vädret nu ett par dagar, och det har vi utnyttjat med bad, blåbärsplockning och en massa bus.


Igår kväll var vi hos familjen Sandell, de har en pool som vi tillslu övertalade Lukas att bada i. Sen gick det knappt at få upp skruttungen!


       


Nu ska jag ta en svängom med snabeldraken!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards