ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Johanna Mokvist - 31 juli 2011 20:30


Att ha blivit storebror har vår älskade lilleman än så länge tagit väldigt bra. Han älskar att gosa, pussa och krama Klara och är väldigt duktig med henne!

Det jobbiga i det hela är väl att JAG inte kan ge honom så mycket för tillfället, jag räcker inte till. Allt det lär väl bli bättre när vi skapat lite rutiner och vana för livet med två små.


 

Han är så fin min lille pojke, som numera är "stor pojke"!




Nu väntar ammning, chips m. dipp, godis och bebisskrik! Klara brukar somna omkring tolv för natten så det är ett par timmar i soffan nu...

Av Johanna Mokvist - 31 juli 2011 13:20


Rosa eller blått på pojkar och flickor spelar enligt mig ingen roll. Jag tycker om rosa väldigt mycket, och har nog alltid gjort. Lukas har en hel hög av rosa tröjor i sin klädlåda. Likaså Klara. Gränsen för vad pojkar kan ha på sig tycker jag är spets och  överdrivet blommiga tröjor exempelvis. Därför är det så kul med Klaras kläder nu, allt som har med spets och blommor att göra är ju så rart!


Dagens Klara:


   


Body: Loppisfynd som kommer från H&M

Tight m. spets vid benslutet: Lindex (present från Mia)


Länge leve rosa!

Av Johanna Mokvist - 31 juli 2011 11:05


Sitter i detta nuet med en snuttig bebis vid matfabriken, det är för det mesta så våra dagar ser ut numera. Klara är inte alls som Lukas var när han var lika gammal som henne.


Lukas var en väldigt förnöjd bebis som tyckte om att ligga själv och gosa, sova och äta sådär lagom ofta. Klara är motsatsen. Hon vill allra helst äta och snutta hela tiden och så fort man lägger ifrån henne skriker hennes lilla mun. Jag lovar, jag tillför inte mycket här hemma just nu förutom att göra ett stort hål i soffan där jag sitter och ammar timme efter timme! Ska bli spännande att få allt gå ihop om en vecka då M börjar jobba igen.


I eftermiddag verkar det som att vi ska ta bilen bort till familjen Sandnell för att vakna till lite! Lite dammsugning innan det hoppas jag få hinna med, allt hänger på snuttfian!



Livet med två små är verkligen inte som jag hade  tänkt mig. På gott & ont!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards