ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Johanna Mokvist - 16 juli 2011 16:07


Jajjamensan, bebis ligger kvar och jäser inne i min mage! Att få någon liten bebis blir det väl inte tu tal om... Den kommer väl slå Lukas med hästlängder, och han vägde ändå 4,6 kg!

Idag är det alltså 9 dagars övertid, vilket jag verkligen inte trodde skulle ske. Vi kan trösta oss med att vi antadligen har en bebis om en vecka iaf, för har den inte kommit på torsdag blir det igångsättning.


Pojkarna mina är på Willys och handlar, jag ligger som en padda i soffan och har ont lite överallt. När de kommer hem ska vi grilla, och jag ska baka kakorna som inte blev bakade igår. Annars väntar en lugn kväll i soffan!


Vecka 42 (41+2).. Om denna bebbe väljer att göra som sin storebror kommer den om 6 dagar!

Av Johanna Mokvist - 16 juli 2011 13:36


I morse bjöd Lukas mig och pappa M på en riktig sovmorgon. Klockan var kvart i 8 när han slog upp sina blå. Otroligt skönt måste jag säga. Nästan direkt började vi prata om vad vi skulle kunna hitta på under förmiddagen, igår var vi nämligen hemma hela dagen och oj så dåligt humör vi var på allihopa!



M ringde Poyan, som visade sig ha tråkigt hemma, ensam med barnen. Efter lite frukost åkte vi dit med våra chokladbollar som vi gjorde igår kväll. Lukas och Linnéa busade, lekte och fikade medan vi vuxna bara fikade och tog det lugnt på altanen.


Nu sover Lukas, och sen ska vi väl försöka få eftermiddagen att gå också, men med vad får vi se! Kanske en cykeltur till mormor.


   

Lukas hittade ganska snabbt Linnéas keps med Hello Kitty på! Älskar man allt som är rosa så gör man!


Nehe, lite vattenmelon på det här!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards