ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Johanna Mokvist - 14 juli 2011 21:01


Ikväll har vi haft familjen Lagerstedt här på besök. I vanlig ordning så har vi moffat kebab, nästan alla i alla fall, M ville hellre äta Mcd. Barnen har lekt, och slagits i vanlig ordning. Precis som det ska vara med barn!


Nu sover Lukas, själv mosar jag i mig biggaråer trots det att jag är mätt... Snart ska nog också lite hemmagjord rabarberkräm slinka ner också. Måste ju ladda upp inför förlossningen om det sker inatt! ;) (Kan jag ju drömma om!)


Två små myspojkar i soffan!


Lilla Mollys växer och frodas, snart hela 3 månader! Oj vad det går undan. 

Av Johanna Mokvist - 14 juli 2011 13:56


Min livmoder måste verkligen vara helt underbar att ligga i... Visst att Lukas låg kvar och goa till sig lite extra där inne, han är ju mitt första barn, men den här skrutten då? Omföderskor föder normalt sett 2-3 dagar INNAN beräknad förlossning, men inte jag inte. Det är riktigt surt må ni tro, denna väntan, ovisheten att inte vet när och hur det startar. JAG BLIR GALEN!


Vi var på tillväxtultraljud igår, och allt såg fint ut. Bebis vägde ca 3,5 kilo nu (plus, minus 10%) och enligt det så ska h*n inte kunna väga mer än 4 kilo om jag går över fullt, så därmed blir det ingen igångsättning. Den hade också varit en duktig bebbe och lagt sig rätt i min mage, vilket gör att en normal förslossning inte ska vara några problem, fixerad var den också.




Jag och Lukas har spenderat förmiddagen hemma hos Ellinor och Oliver för lite fika och bus. Nu sover Lukas, M tränar och själv ligger jag och latar mig i soffan till Winnerbäcks fagra stämma. Vad eftermiddagen/kvällen har att ge vet jag inte!



 

En mini-Lukas!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards