ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Johanna Mokvist - 5 februari 2012 19:20


Igår svirade jag som tidigare skrivet om till "partykläderna" för första gången på över 1½ år! Tog cykeln bort till Emma vid åttasnåret, det var en ren plåga att cykla i det mycket kalla vädret (-20) men jag överlevde och kom fram till två glada brudar!


Vi intog lite vin, och efter en stund kom också även Nattis för att joina. Och som vi skrattade och hade kul! Efter lite övertalning blev det en snabbvisit på Statt också, jag kan knappt minnas när jag var där sist. Det var väl lite kul, träffa några välkända ansikten men sen valde vi att gå hem till Emma igen för lite mer vin. Vilket jag nog skulle ha valt att inte ha gjort med tanke på att jag redan var mycket rund under fötterna, jösses.. Så kan det gå när det var länge sedan man roade sig på det sättet.


 





Idag har jag mått som jag förtjänar, huvudvärk och allmänt trött, men trots det så jobbade jag en kortis på eftermiddagen (vilket ju inte alls var jobbigt) sen har jag städat här hemma, lagat mat, möblerat om på Klaras rum, badad bebis och försökt vara en rolig lekmamma (misslyckades).... Nu sover mina små i alla fall, M är och tränar. Själv ska jag fuska och moffa i mig chokladpuddig med grädde och jordgubbar, mycket ska det vara också!


En nybadad och trött liten tjej!

En pigg & busig pojke precis innan han skulle sova. (Ser ni vad skum hans fot ser ut som han håller på?) :)


Hoppas att Ni har haft en lika trevlig helg som jag med lite galenskaper!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards