ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Johanna Mokvist - 10 februari 2012 20:49


För några veckor sedan (många) så glömde jag nytvättad tvätt i tvättmaskinen över natten och sedan dess har kläderna som vi tvättar luktat lite surt. Jag har skrubbat hela tvättmaskinen hysteriskt flera gånger men utan resultat. Bland det bästa som finns är ju rentvättade kläder som luktar ljuvligt, så jag har varit en smula frustrerad.


Sen idag gjorde jag lite "efterforskningar" på nätet och fann då att ÄTTIKA är hemligheten för att få bort dessa bakterier som sitter och stinker i tvättmaskinen.


Så.... 2 dl ättika i tvättmedelshållaren, 90 grader utan kläder i tvättmaskinen. Vips så luktar kläderna som dem ska!!


 



Har ni några husmorstips att dela med er av?

Av Johanna Mokvist - 10 februari 2012 20:40


.."kattsmakning"!

Mmmmmmm tyckte Klara om den håriga och sträva smaken av katthår! Även Liña njöt av gratistvätten :)




"Nu äter jag upp dig!!"


 



Jag och M brukar säga till Lukas "Du måste smaka innan du kan säga att du inte tycker att det är gott", det är ju bra att någon lyssnar! ;)

Av Johanna Mokvist - 10 februari 2012 20:16


.. har varit bra som de flesta andra dagar!

I morse lämnade jag Lukas på förskolan innan jag cyklade till skolan för att få lite gjort, efter några timmars plugg cyklade jag vidare hem till Ellinor en stund för många tokigheter som vanligt, även Lina var där.. Ja vad ska jag säga...! jag vet inte vem utav oss som är tokigast. Kul är det med dessa två brudar! Nästa stopp blev på Hälsogymmet för 1½ timmes träning.


Väl hemma möttes jag och M mer eller mindre i dörren bara, hans tur att träna. Jag myste med barnen och hade lite fruktstund med dem innan jag tog en date med dammsugaren och skurmoppen (alltid lika romantiskt!), rätt vad det var i allt oväsen (dammsugaren och en tjurig Klara) somnade Lukas i soffan bara sådär, det har aldrig hänt förut men undantag när han var magsjuk. Han är verkligen inte känslig för ljud min gosse. Sen kom i alla fall M hem, och kort där efter kom även barnens farfar en stund.



Städhjälp alá "skrik-Klara" som inte vill att mamman är i ett annat rum med dammsugaren än där hon är! 




Nu på kvällen åt vi god hasselbackspotais med fläskfilé och beasås. Lukas åt väl två tuggor... Alltid lika kul vid matbordet när vi försöker "lyxa" till det lite på fredagskvällarna. Barnen stupade i alla fall i sängen klockan 19 som vanligt. Själv har jag pysslat lite med min mammas födelsedagspresent (hon fyller år i morgon), och nu hamnade jag här. Snart blir det lite tv-tittning innan det är dags att nanna kudden.


 

Sneak peak (tur att mor min inte läser min blogg särsklit ofta..)




Annars väntar en fullspäckad helg !Badhuset i morgon förmiddag, förhoppningsvis tillsammans med familjen Sandnell, kalas på kvällen hemma hos min mamma. På söndagkväll blir det filmmys hemma hos Ellinor m.fl


Hoppas att Ni också har en trevlig helg att se fram emot!




Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards