ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Johanna Mokvist - 7 februari 2012 20:14


Jag är så glad, så glad! Jag vet inte om ni minns det, men tidigare har Klara vaknat med 1½-2 timmars mellanrum genom hela nätterna, och det enda som har dugit då är AMNING! Visst, det är ok för en nyfödd bebis, men det ska ta "stopp" någonstans vid 3 månaders ålder eller så tycker jag... Det har ju som sagt inte Klara tyckt..


För någon vecka sedan tog vi tag i det där, amning max en gång per natt började vi med. Det var lite surt, men absolut inte mycket. Efter det började hon också att äta mer på dagen istället, hon blev nyfiken och sugen på fast föda. Och nu gott folk, sover hon HELA natten utan att ammas! Det är helt fantastiskt, jag får faktiskt sova 6-8 timmar på stäck nu och när det hände senast är väl över ett halvår sedan. Vår lilla dam har blivit världens snällaste bebis!



U N D E R B A R T !


 

Av Johanna Mokvist - 7 februari 2012 19:38



... BUSIG storebror, minst sagt!

Det är kul nu när Lukas kan "leka/busa" lite med henne och hon också tycker att det är kul! Jag har sagt det förr och säger det igen, det är NU som en bebis börjar bli rolig! Omkring halvåret. Lukas är också inne i en väldigt rolig ålder (-allt trots), han är så frågvis och intresserad av allt, precis allt! Eftersom pappa M är ganska allmänbildad så lär ju han honom mycket och Lukas i sin tur snappar upp det mesta, så jag skojar inte när jag skriver att Lukas vet vissa saker som jag inte vet! :/ Det är illa!



     

Av Johanna Mokvist - 7 februari 2012 19:22



Som utlovat i går så kommer här en till "dagens favorit"! Det är kul att ha liknade bilder på barnen då de är i samma ålder. På bilderna nedan skiljer det 1 vecka på dem åldersmässigt :)


 



 




Något som skiljer sig drastiskt på dessa bilder är kvalitén! Här syns skillnaden på foton med digitalkamera och systemkamera :) annars är de ganska lika varandra faktiskt, barnen alltså!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards