ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Johanna Mokvist - 11 februari 2012 21:10


Kan ni se "felet" på bilden?





Här hemma är det lugnt. Lukas låg i soffan hela eftermiddagen/kvällen utan att kräkas igen. Dock hurrar jag inte än, han kanske vaknar inatt och kräks. Han har fått i sig lite vatten och blåbärssoppa. Sen är jag orolig att Klara ska åka på skiten också, inte alls kul med en magsjuk bebis som spyr överallt. Jag själv slipper det också gärna! Det bästa vore helt enkelt om det tog stopp vid det som varit!


Nu ska jag gå och sova, hur sömnen blir inatt vet jag ju inte. Måste säga att jag föredrar att ha det som jag hade det förra lördagen vid den här tiden, vin och trevligt sällskap! 

Av Johanna Mokvist - 11 februari 2012 14:06


Verkar som att allt vi planerat för helgen förutom badhuset blir inställt..

I morse innan vi for iväg till badhuset var Lukas lite seg och sa att han hade ont i magen, jag tyckte vi skulle stanna hemma men vi kom i alla fall fram till att det säkert inte var något eftersom han var glad och busig.

På badhuset lekte han på, men var inte lika galen som han brukar.


Idag tänkte vi lyxa till det lite och äta där efter badet också. Lukas hann ta en tugga innan han säger att han vill kräkas... Tur i oturen att det stod en papperskorg precis vid vårat bord. Stackarn fick upp massor där bland alla andra stackars människor som satt och åt. Men han skötte sig galant och verkade mer eller mindre helt oberörd av att kräkas, inte som en annan..


Det var bara att åka hem, maten fick vi ta med oss hem istället (jag har dock ingen matlust nu). Lukas myste vi ner i soffan så fort vi kom hem framför "Lillefot" och nu sover han. Alla sover fakstiskt, förutom jag. Suck, vi som skulle till min mamma idag för att fira henne.. Sist vi var magsjuka var på M´s födelsedag och gången inann det var det på Valborg. Alltid när man ska göra något så kommer den där hemska magsjukan på oinbjudet besök!


Nu ska jag ta en date med vitpepparkornen! Jag avskyr verkligen att vara magsjuk, och det är inte att föredra att vara det när man har barn att ta hand om!



 

En sjuk liten älskling!

När jag sa "lilla älsklingen då!" så fick jag till svar "Jag är en STOR älskling, jag är inte liten!"

Av Johanna Mokvist - 11 februari 2012 09:30


Snart är det dags för helgens första roliga sak, badhuset! Idag ska hela familjen bada, och det hör inte till vanligheterna. Oftast brukar grabbarna åka iväg för att bada. Efter badet ska vi äta där också, vilket Lukas ser fram emot väldigt mycket. Efter badet promenerar jag och Klara hem så att hon får sova i vagnen.




Lukas i badhuset för 2½ år sedan!



  


   

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards