ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av Johanna Mokvist - 1 maj 2012 20:21


Vilken otroligt härlig och underbar dag det har varit idag! Solen har verkligen varit framme med varma strålar. Efter att Klara hade sovit en stund på förmiddagen gick hon och jag bort till min mamma för att umgås lite. Klara var på mycket bra humör och busade med sin mormor hej vilt. Vi tog också en liten promenad tillsammans innan vi gick hem igen.


Hemma var det full rulle, Lukas hade sin kompis Edwin här och dem busade järnet. Jag påbörjade röjningen av altanen så att vi kunde grilla där sen på kvällskvisten. Gott var det med grillat, och barnen var glada och busiga, det om något fick dagen att kännas underbar!


Kvällen avslutades med att barnen fick bada tillsammans i stora badkaret, uppskattat hos dem både, mindre uppskattat av mig som var lika blöt som dem fast med kläderna på.



     




Nu ska jag hänga lite tvätt och sedan bädda ner mig i soffa med en kopp tea framför desperata hemmafruar! :)

I morgon väntar första jobbdagen/natten på "mitt" nya ställe, ska bli så spännande och kul!


Kram kram

Av Johanna Mokvist - 1 maj 2012 10:00


Nu när våren är här (förhoppningsvis för att stanna!) så är det häg tid att röja på vår altan. Förra året fick vi några plastiga, blåa utemöbler av min farfar, det ska bort! Nu har vi istället fått trämöbler av min farmor, detta ska slipas och målas innan det är användbart, bara det kommer ju att ta några dagar. Hur hinner man med det när man jobbar och har småbarn?


Sen måste vi få till lite mysfaktor där ute också. Lite trasmattor, fina blommor, en hylla som jag ska ställa lite koppar och diverse saker på osv, M ska bygga en låda med lock också som vi ska ha barnens uteleksaker i och till locket ska jag sy en dyna. När det väl är färdigt kommer det nog att bli bra. Fösta var tanken att det skulle vara färdigt till min födelsedag (som är på fredag) så att vi kunde sitta ute vid fint väder och fika men det blir nog inte så... Ska nog börja slipa lite ikväll faktiskt, och damma av altanen, det är så fruktansvärt skitigt där ute! Hua!


Nu ska jag ta en kopp kaffe innan min lillfröken vaknar. Grabbarna är på Busfabriken med Poyan och hans barn. Så fort Klara vaknar hoppas jag att vi ska gå bort till Emma och hjälpa henne med hennes symaskin och efter det blir det långpromenad med Ellinor och Oliver.



En envis liten tös igår hemma hos farmor och farfar. Hennes nya favoritsyssla är att ta av sig mössan hela tiden men med luvan på blev det lite svårt! ;) 



Hoppas att alla får en bra 1 maj!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards