ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Johanna Mokvist - 17 maj 2012 16:45


Igår "pysslade" jag om vår framsida lite. Vi är nästan aldrig där, vi har ju en liten gräsplätt och en asfalterad liten del precis framför huset men det blir ändå inte av att vi är där någonting. Nu har vi små utemöbler där i alla fall, och blommor såklart.


Igår köpte vi dynor till stolarna, då blir det lite bekvämare och mysigare att sitta där. Och vad mycket några blommor kan göra! Köpt en hel hög med rosa pelagoner igår som står på trappan nu, peensérna som stod där tidigare planterade jag i en vattenkanna som fick stå på det lilla bordet tillsammans med en lykta.




   



Av Johanna Mokvist - 17 maj 2012 15:45


Nu börjar det kännas i både kropp och knopp att jag inte är van att jobba så mycket, och samtidigt vara en fungerande mamma som på det också vill hinna med en massa annat. Det vardagliga, stressiga livet har infunnit sig. Det är ju så här livet kommer att vara framöver! Jag vill inte ens tänka på hur det kommer bli när även M jobbar. Vi kommer ju vara som två zombies.

Igår kväll skulle jag promnt måla utemöblerna, men efter en timme kom jag på mig själv med att sitta och sova och vakna av att jag kastade i väg penseln med ett ryck.. Då fick soffan ett besök istället, och även där somnade jag, och vaknade av ett ryck som slutade med att ett fullt glas med cola ramlade ner på mattan.. Har man inte jobb så skaffar man sig det!


Idag har jag också jobbat. Slutade klockan tre. Helt ok tid att jobba. Dagen har spenderats ute på långa promenader.


Lukas leker för fulla muggar med bästisen, som även har ätit pannkakslunch här hemma. Det är väl för härligt när ens älskade unge hittar en sådan bra kompis som han trivs bra med! Själv ska jag fixa och dona lite här hemma, och mysa med den som inte har några lekvänner ännu.


Ikväll ska jag göra ett nytt försök med utemöblerna, jag vill ju ha dem färdiga tills på lördag när grillgästerna kommer.



Nu får ni några bilder från gårdagen.


 

Vem har sagt att man måste gå med denna "lek-gåbordet"? Det går ju lika bra att sitta och leka med den... I alla fall om man inte har något annat val!




   

En nyduschad busunge myser i sin morgonrock framför Dinousarietåget innan sovdags! 



Hoppas att er dag också är bra, och att ni tar det lugnt!


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards