ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Johanna Mokvist - 10 maj 2012 19:42


.. vanlig dag, för i dag är det bästa Emmas födelsedag!

I morgon ska jag gratulera födelsedagsbarnet. Hon ska ha "kalas" på lördag, men då jobbar ju tyvärr jag.

Hoppas att din dag har varit toppen!


   

Av Johanna Mokvist - 10 maj 2012 19:16


Ikväll hade vi Ellinor och Oliver här på pannkaksmiddag. Blå/lila grädde och jordgubbar serverades till. Alla vi vuxna var nöjda och belåtna, annat var det med de tre barnen. Om jag säger så här, det var något som lät hela tiden. Höga, gnälla och skrikiga toner bjöd dem på, ibland samtidigt. Det är väl för mysigt med barn? :)


     



Annars har dagen rullat på bra. Jag och Klara mötte upp min mamma på stan för att handla lite garn till en ursöt kofta som hon ska sticka till Klara, hon kommer bli så söt i den. Där efter gick jag en vända på stan innan vi mötte upp Emma och Mickis för att gå på lite friskvård uppe på jobbet, det bjöds på nyttiga mellanmål och många skratt. Klara sov sig igenom halva tiden där innan hon vaknade och joinade.


Nu ska jag mysa ner mig i soffan och titta på tv. Regnet smattrar så härligt utanför på altantaket.

I morgon startar en helg med mycket jobb! Hoppas på bra väder då så att vi kan vara ute och promenera mycket.


Av Johanna Mokvist - 10 maj 2012 09:21


... Klara, alias rumpglidaren!

Äntligen verkar lilla damen ha hittat ett sätt som hon kan komma framåt (i hennes fall bakåt än så länge) på! Det började i morse, hon ålade runt i hela köket nästan, målet var kattmaten.... Inte en dag för tidigt!


     

Av Johanna Mokvist - 10 maj 2012 09:14




Lukas bullade upp ALLA kuddar som vi har i soffan och myste framför Mamma Mu medan regnet smattrade på altantaket. Jag föredrar hans sätt att spendera en regning kväll. Klara där emot satt och tokade sig på täcket på golvet. Papper är hennes "favoritleksak", hon pillar sönder dem till små små bitar som sedan ligger överallt på golvet. I går hamnde visst en bit på huvudet också! :)



Mysigt är det att komma hem efter jobbet till mina goa barn. Jag uppskattar dem så mycket mer nu när jag inte är med dem 24/7 om dygnet!


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards