ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Johanna Mokvist - 21 maj 2012 21:16


Hahaha, helt galet vad barn snappar upp saker man säger som inte är riktat till dem över huvudtaget. Jag och min kära vän Ellinor brukar toka oss om snoppar, och är ena riktiga dagisbarn när det kommer till det ämnet, och jag erkänner, det är mest jag. Till och med min svenskalärare gav mig en tröja med trycket "dickfreak" när jag slutade i skolan förrförra terminen.


I dag efter en promenad upp till Lövåsen blev Lukas lite ledsen och jag försökte munta upp honom med att han kunde hitta några stenar som vi kunde på måla på hemma sen, och det gick hem! När vi väl satt och ute på altanen för att måla så utbriser han "Du är en snopp-mamma ju, du måste rita en snopp på din sten"..... Ööööh, jahaaaa, nääää, jahaaa.... Mja, så jag ritade dit en liten borre-korre på den stackars stenen! Gränsen gick dock när Lukas sedan ville ha stenen stå på vår trappa på framsidan :)


   

Av Johanna Mokvist - 21 maj 2012 21:01


.. men den har inte varit på direkt topp alls faktiskt. Kräkig, ledsen och extremt mammig!


Hon har ju under den senaste veckan kräkts under mer eller mindre alla måltider, trots att det inte funnit en bit i maten, sjukvårdsrådgivaren jag talade med igår trodde att det var något galet med henne magmun och att ett läkarbesök vore på sin plats. M talade med barnmottagningen i morse, och de hade missuppfattat situationen och trodde att hennes kräkningar berodde på magsjuka, när de sedan ringde upp igen fick jag prata och reda ut allt, så i morgon blir det ett besök där.


Själv håller jag på att "gå under" av all oro. Det är tur att jag har varit ledig i dag och även i morgon, för jag kan inte tänka på så mycket annat. Känns som att det inte är annat än problem med vår lilla tös, och det skär i mammahjärtat må ni tro.


 


Ut över alla tråkigiheter så har tiden hit gått otroligt fort! Tänk att min lilla tjej bara är två månader i från sin ettårdag! Känns som i går hon kom, men samtidigt som om att hon alltid har funnits här. En sak är säker i alla fall, jag vill inte leva en sekund utan henne, älskade unge!! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards