ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Johanna Mokvist - 13 maj 2012 21:37


Vilken fantastiskt fin dag det har varit. Solen har visat sig minsann.

Lukas har varit ute HELA dagen mer eller mindre, han har lekt med bästa vännen och grannen Edwin. Vi andra i familjen har också varit ute större delen av dagen. Jag har planterat ut mina perlagoner nu, och så var jag och Klara en sväng nere på stan och köpte en matta till altanen.


Grabbarna grus jobbade på hemma, det var nämligen arbetsdag inom föreningen som vi bor i. Så det har rensats oggräs, klippts buskar osv. Lukas och Edwin hjälpte gladerligen till med det. Jobbarhandskarna åkte på!


Nu har jag jobbat sedan klockan fem och ska fortsätta med det över natten. Min tredje jobbnatt nu, skulle ljuga om jag sa att det inte ska bli skönt att spendera kvällen/natten hemma i morgon. Mycket jobb är det nu, men jag njuter!


Nu bjuder jag på lite bilder innan jag ska sova, bäst att vara utvilad i morgon för det nalkas peronalmöte direkt på morgonkvisten!


   

Två glada bästisar och en glad Klara som får massor av uppmärksamhet!


Klara visar sitt rynk på näsan. Jag dör av skratt varje gång hon gör så där..


"Tack tack" säger man så ger Klara bort sin napp <3




Godnatt!

Av Johanna Mokvist - 13 maj 2012 21:00


Har ni någon kroppsdel som ni tycker är extra mysigt på bebisar? Det har jag!

Bebisnackar måste vara bland det gulligaste som finns! Det luktar ju så gott i de små nackarna precis där håret slutar. också vissa bebisöron är för rara.


Här är "min" bebisnacke:


Snuffs snuffs! Doften är en blandning av blommor, jordgubbar, bebis och en svag doft av sköljmedel. 

Av Johanna Mokvist - 13 maj 2012 10:00


Har nyss kommit hem från en natt på jobbet, här hemma är det lugnt. Klara sover och Lukas tittar på film.

I eftermiddag när M tränar ska jag och barnen gå och handla lite målarfärg och sedan börja måla utemöblerna som vi har på altanen. Nästa helg får vi nämligen besök av Ellinor, Oliver, Isabell och Nicklas så är det fint väder kan det ju vara trevligt att sitta ute då.


Natten som kommer ska jag också spendera på jobbet. Det är tur att jag trivs, annars hade det varit jobbigt att sova borta så mycket.


Nu ska jag busa lite med Lukas, och hinna med en kopp kaffe innan Klara vaknar och vill gosa.


Bilden tagen för exakt ett år sedan på min älskade lilla Lukas. 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards