ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Johanna Mokvist - 6 september 2011 19:14


Hittade matchande mössor till mina kids på åhléns idag. Tyckte de var så söta så de fick följa med hem, och självklart fick kidsen posera lite också! Lukas älskar mössan och har haft den inohus hela dagen :) Klara hade väl ingen direkt talan, hon måste ha den i vinter vad hon än tycker! :)


     


Mina söta söt barn!! Nu förstår ni, ska jag sätta mig med min iphone som anlände idag!!

Av Johanna Mokvist - 6 september 2011 07:38


Nu när hösten och vintern är på ingång så börjar jag, precis som många andra känna en längtan till varmare bredder. För mig är längtan till Thailand som vanligt stor. Jag vill såklart resa till nya platser, men Thailand är ändå nummer 1 för mig! Det är länge sedan nu, snart 2 år sedan vi var där med Poyan, Malin och Linnéa.


  En liten skrutt-Lukas i Thailand, två dagar innan hans 1-årsdag!

Av Johanna Mokvist - 6 september 2011 07:11


Igår beslutade vi att pappa M som har spenderat de senaste veckornas nätter på soffan skulle "flytta upp" till sängen igen då Klara verkar godkänna vaggan i alla fall det första sovpasset innan matdags. Han har varit utvisad till soffan pga att Klara fått ligga bredvid mig i sängen, och då kan INTE han ligga där eftersom han rummlar runt så mycket.


Ja, tji fick vi kan vi säga.. Under andra ammningen fick Klara ligga kvar bredvid mig efter mpnga försök att lägga henne i soffan. Med en pappa som vifftar, fäktas och gastar i sömnen blev det dock väldigt svårt för henne att komma till ro. Så VIPS skickades pappan i huset ner till soffan igen! Då kunde genast vår lilldam sova gott i vaggan igen.


Bara att hoppas att det fixar till sig, för det är ju inte så speciellt skönt för honom att ligga i soffan och sova!


Klara, snart 7 veckor! 



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards