ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 30 september 2011

Av Johanna Mokvist - 30 september 2011 08:38


Igår kväll kände Klara för att ändra på sina rutiner lite. På både gott och ont!

Oftast brukar jag ligga ned och amma henne så att hon somnar för natten, oftast mellan 19-20. Men igår ville damen absolut inte somna, hon ville hellre skrika! Hon var i vilket fall vaken med oss fram till 21.30, och då gick det att lägga ned henne i vaggan och efter lite protseter så somnade hon gott där. Helt ok, om man ändrar klockslaget lite bara, jag vill gärna ha min egentid på kvällen!


Innan denna kalabaliken så var jag på föräldramöte, mitt andra någonsin. Jag hade hoppats på att det skulle bjudas på lite kaffe, men istället möttes jag av en skål bananer. Aja, det var kul att vara där och lyssna på vad pedagogerna hade att säga, samt att lyssna lite på deras planer inför den nya terminen osv.


Nu är Lukas på förskolan och Klara sover i vagnen. Något nytt damen har fått tycke för är att mysa in sig i en liten "amnings-snuttefilt", den är i mycket mjukt material och kommer från polarn o pyret. Hon kan vara skrikig och gnällig och så fort hon får denna trasa över huvudet så slappnar hon av och somnar, oftast ska jag tilläga. Så den ligger hon och gosar med nu!


Dagens planerar är fortfarande oklara, jag vill göra något men vet inte vad. Ett körkort hade ju underlättat helt klart!



Jag och Klara posade lite framför spegeln tidigare i morse




En bild ni sett tidigare, här är snutten bredvid henne

 



Nu vaknar visst damen!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards