ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Johanna Mokvist - 7 september 2011 08:40


Hujeda mig vilket väder vi har idag. Regn, regn och regn! Inatt regnade det också, jag vet det för min lilla dam höll mig vaken i 3 timmar, och det är bara JAG som duger då också. Varför skulle den redan trötta och slitna mamman få sova på natten? :)


Har nyss böckat på Lukas alla miljoner olika regnkläder, tagit på en motvillig Klara kläder, stoppat henne i vagnen, tjatat en miljard gånger på Lukas och sagt att han INTE får rulla i vattenpölarna, lämnat Lukas på dagis, sprungit hem utan paraply med en osmidig vagn, dragit in en väldigt blöt vagn i hallen.. OCH slutligen sitter jag här med dagens andra kopp kaffe. Snart ska jag ta mig ut igen (????), jag ska till Emma, vi är några tjejer som ska fika lite.


I eftermiddag ska vi ta oss till öppna förskolan hoppas jag. Eller ja, vi ska dit, jag hoppas väl mer att regnet har lugnat ner sig tills dess, eller till och med slutat att vräka ner! Men vad gör väl lite regn om tusen år, eller att mitt hår ser ut som ett svinto när det regnar ute... Usch, har alltid hatat mitt hår, men jag hatar det ännu mer när jag är ute i regn med det (lite vårt att lämna håret hemma!).


Nehe, packa skötväskan kanske. Nu kommer vi ut igen regnet!


 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards