ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Johanna Mokvist - 24 september 2011 20:41


Nu tar jag snart flyget till Norge. Jag vill vara med min karl! Han är väldigt saknad här hemma. Mest av mig tror jag! Det går inte en sekund utan att jag tänker på honom, och att jag vill ha honom här hemma. Känner mig rätt så deppig över det faktiskt... Det känns jobbigt att det är så många dagar kvar innan han kommer hem och jag vet inte hur jag ska ta mig igenom dagarna, vad vi ska göra för att få tiden att gå!


Slut gnällt! Det är bra att sakna....


I eftermiddag åkte vi till Emelie.  Ett mysigt litet ställe de har hittat minsann, inte alls som jag hade tänkt mig! Lukas skötte sig bra, och ville bara vara med sin "nanny" Emma. Klara däremot skrek bara under den tiden hon var vaken. Inte ett dugg kul! Det blev en ganska kort visit, Lukas behövde hem och äta och ja, Klara var sur.


Väl hemma åt vi middag, Lukas var inte så sugen men jag lyckades få i honom en stor portion. I onödan visade det sig när han till sist tar en bit av en morot och sätter den i halsen, vips så kom hela middagen upp på matbordet :/ min stackars pojke. Jag fick nästan panik när han satt i halsen, det får jag jämt. Kan drömma mardrömmar om att han kvävs av att han sätter i halsen..


Nu sover i vilket fall båda kidsen, själv funderar jag på att ta en dusch, om jag vågar.. Jobbigt om någon vaknar när jag står där inne och shamponerar håret liksom. Får nog hyra in någon av mina vänner att bo här under tiden som M är borta! :)



     

Luktar bilen gott?


     



Nej, nu blir det duschen. Det får bära eller brista helt enkelt!

Av Johanna Mokvist - 24 september 2011 14:01


Lukas leker i detta nuet med sin kompis Edwin. De går på samma förskola och har nu efter sommaren funnit varandra. Edwin är över 1 år älder än Lukas men de leker trots det hur bra som helst tillsammans.


Vi traskade dit förut och frågade om han ville leka. Vi spenderade 40 minuter i lekparken och nu leker grabbarna uppe på Lukas rum. Jag vill inte ens gå upp och se hur det ser ut där uppe nu (!!!!!)... Kul har de iaf, och det är huvudsaken.


Det är ju som att ha semester nu när Lukas leker med en kompis, eftersom Klara sover kan ju jag slappa som aldrig förr!


Snart är det min tur att "leka" med mina kompisar. Emma och Jessica kommer snart och då rullar bilen ut mot Emelie för lite fika och trevligheter!


 

Grabbarna grus i lekparken!

Av Johanna Mokvist - 24 september 2011 08:51


Jösses vilken natt det har varit! Kidsen somnade bra och tidigt igår efter en heldag hos mormodern och mcd med Fia! Själv skönk jag ned i soffan med smågodis och Idol. I vanlig ordning somnade jag för natten omkring 22.


Efter det har kidsen levt rövare. Klara har vaknat fler gånger än vanligt, omkring SJU gånger!! Mellan alla hennes tuttningar har Lukas vaknat TRE gånger (han vaknar sällan på natten i vanliga fall!) och haft mardrömmar och bara skrikit rakt ut! Kan säga att jag är en smula sömnig idag!


Nu ska vi äta frukost och sen ska vi göra stan. I eftermiddag tar vi bilen med Emma ut till Emelie i forsjö, hon har bott där i snart ett halvår och detta är första gången jag hälsar på, aja baja! Kul ska det bli!


Annars saknar vi pappa M här hemma!!!



   

Jag & kidsen just nu. Vi testar webbkameran =)



Hoppas att alla får en fin dag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards