ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Johanna Mokvist - 25 september 2011 20:47



Hon har varit så snäll idag min älskade lilla tös! Mer av det Klara, tack!

Damen i fråga har varit nöjd med att ligga i sitt babygym samt suttit lite i babysittern många gånger idag. Det hör inte till vanligheterna!


Kanske är det dags att vända? Hoppas det, mammas älsklingsbebis!


 

Mumin it is!

Av Johanna Mokvist - 25 september 2011 20:34


Ujuj vad min Lukas har LEKT idag!

Redan tidigt i morse kom kompisen Edwin hit och busade. Vi gick till lekparken och sedan busade dem här hemma enda fram till lunch. Sen tog vi vagnen till Ö&B och Maxi. Mötte sedan upp Emma som följde med hem på kaffe och fika. Medan hon var här hann Lukas gå hem til Edwin och leka, och där stannade han till halv 5, då kom dem hit och fortsatte att busa i en timme till innan de sa hejdå för idag!

Verkligen söta pojkar!


Kvällen har gått åt till att bada båda barnen, ett projekt i sig! Lukas hjälpte så snällt till att tvätta sin idag BADGLADA lillayster innan han somnade tidigare än vanligt, han var trött för att han hade arbetat så mycket idag med Edwin sa han :) sötnos!


Klara sover också nu, och jag ska ta mig en skön dusch innan även jag ska sova. I morgon är det dagisdags för Lukas och vad dagen har att ge efter det återstår att se.



 

Två "arbetare" som idag krattade bort gammla blommor! 

Av Johanna Mokvist - 25 september 2011 08:38


NU förstår ni, ska hönsmamman nummer ett skärpa sig!

Klara sover aldrig i sin vagga eller säng på dagarna (sällan på nätterna med för den delen) och överallt läser jag om bebisar som är jämngamla med Klara, eller yngre som sover i sin säng.


"Nu ligger prinsen och sover i sin säng..."

"Har just lagt min bebis för en sovstund i sin vagga..." och blablablaaa! Där sitter jag med min bebis i famnen sovandes, varför? Jo för hon gallskriker när jag lägger ned henne i sin säng eller vagga. Jag blir skapligt låst, för inte är det lätt att göra saker med en sovande bebis i famnen.


Så gott folk, jag fick nog nyss! Jag stampade upp i sovrummet och lade ner en skrikande Klara i sin vagga som ju ser jätteskön ut. Mja, damen skrek väl i säkert 15-20 minuter medan jag satt bredvid hela tiden och klappade på henne och försökte få henne att ta nappen, och tillslut somnade hon! Nu har hon visserligen bara sovit i 15 minuter men det är ju alltid något, och förhoppningsvis sover hon en liten stund till iaf.


Sen är hon väldigt ljudkänslig också.. Så fort Lukas, som för övrig pratar SÅÅÅÅÅÅ HÄÄÄÄR HÖGT, vaknar hon väldigt lätt och rycker till vid minst lilla pip.


Hur gör ni med era bebisar, eller gjorde? Sov/sover de någon annanstans än i famnen dagtid? Tips på envishet?


En liten Lukas 3-4 månader sovandes i sin säng, med sin älskade snutte som hänger med än såklart! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards