ettsmåbarnsliv

Direktlänk till inlägg 1 september 2011

Operation avklarad!

Av Johanna Mokvist - 1 september 2011 20:07


Nu har våran stora, fina, duktiga och framför allt modiga pojke opererat sitt lillfinger! Vi är så stolta och malliga över honom, över hur modig han varit idag!


Dagen började redan 05,30 för honom då vi väckte honom. Trots att han inte alls tyckte om att duscha med desinfektionstvålen så gick han frivilligt in i duschen med väldigt lite protester. Sen for vi iväg till Eskilstuna utan frukost i hans lilla mage. Väl på sjukhuset var det ganska lång väntetid. Vi fördrev tiden med lek och bus i lekrummet som fanns på barnavdelningen. Efter ett bra tag serverade sköterskan "saft" till Lukas som fick honom sömning så då fick han vila i sjukhussängen en stund framför en Pingufilm.


Till slut var det äntligen dags att rulla in mot operations-väntsalen. Klockan 10,00 kom sen läkaren som skulle operera honom, jag fick pussa en sovande Lukas hejdå för att sen bara sitta och vänta... M följde med in till operationssalen där han skulle sövas då bara en förälder fick göra det. Han kom tillbaka efter cirka 15 minuter och berättade att allt hade gått bra. Lukas hade varit lite motvillig när han skulle andas i masken som fick honom att sova, så M och narkossköterskan hande fått hålla fast honom och i masken över hans ansikte tills han somnade :(


Det dröjde sedan en timme innan de ringde och berättade att allt var färdigt och att han låg på uppvaket. Även där fick bara en förälder vara med, den äran fick M. Jag smet in som hastigast och pussade på honom, han sov då väldigt tungt än av allt sömnmedel.  Ja, sen satt jag utanför och glodde.. Omkring 13.00 kom de äntligen ut och vi fick åka tillbaka till barnavdelningen. Det var en trött men endå glad Lukas som kom rullades i sängen med ett stort bandage omkring handen. Han hade fått en stor glasstrut när han vaknade och 4 glas saft, det var mig en annorlunda och sen frukost!


Efter lite mat och koll av honom kunde vi åka hem! Han har inte gnällt det minsta idag. Mitt mammahjärta skiner av lycka över artt ha en sådan duktig pojke till son! Nu hoppas vi på tt han ska slippa ha ont i såret under läkningen.



Attans att jag glömde kameran hemma så ni inte kan få se hur söt han ar på sjukhuset i sin lilla vita rock!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:26

Visst är det väl mysigt när en bebis är så fäst vid en snuttetrasa/gosedjur? Oskar älskar snuttetrasan som han han på bilden. Den är från polarn o pyret. Jag har med alla barn haft dessa när jag ammar men Oskar är den enda som hållit fast vid den ...

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:23

Äntligen börjar jag känna av att jag har ändrat livsstilen! Träning och bättre mat (inga sötsaker) har resulterat i att jag har tappat 4 kilo och minskat 5 cm i midjemått. Jag känner att jag är på rätt bana nu :) tänker inte ge upp! Igår testad...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:53


För första gången har jag verkligen bestämt mig att vikten ska ner och att måtten ska minskas!! Jag känner mig verkligen besluten om det. Ni som känner mig vet att jag är en riktig gottegris, både godis och bakverk är en stor last hos mig. På den...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:13

Jag håller på att bli tokig på denna ständiga trötthet som jag dragit på mig. Det spelar ingen roll hur många timmar i sträck jag sover, jag är ändå som ett vrak på morgonen. Detta leder så klart med sig att jag är lättretlig och sur också. Det he...

Av Johanna Mokvist - 24 januari 2014 09:19

Idag är barnen lediga från dagis som alltid på fredagar. Just nu dansas det till "the foxsong". Klara är galen i den ochvkan nog hela texten! Hon är så himla söt när hon står framför tv:n (youtube) och sjunger/dansar. Jag själv gillar den också, haha...

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards