ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2011 12:47

Denna gobit flyttade hem till oss igår. Min kära vän Emma har en sådan, och jag var bara tvungen att härma henne. Jag tycker den är så fin, helt i min smak. STOR är den också :)


 


Tänk om man hade mycket pengar, vad mycket fint till hemmet man skulle kunna köpa då!

Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2011 12:36


Idag är det årets smarrigaste dag, kanelbullens alldelses egna dag!

För mig ser det mörkt ut på fronten gällande att äta kanelbullar dock. Jag hade gärna velat baka, men det känns inte riktigt aktuellt när man är ensam hemma med två kids, varav en är lite småkrasslig. Jag får baka i helgen när pappan i huset är hemma.


Lukas är hemma hos Edwin och leker för tillfället. De skulle vara ute och rensa i deras trädgård och seda fika kanelbullar. Själv sitter jag med ett glas cola och väntar på att lillsnuttan min ska vakna, hon sover som en stock, och har gjort mer eller mindre hela dagen med paus för mat bara.


Ska passa på att slänga in en maskin med tvätt, Klara kräktes som sagt mycket inatt, och alla hennes sängkläder är därför smutsiga.




Nu:

Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2011 07:42

Vällingmys med sonen!


   


Nu ska jag ta en kopp kaffe.

Ingen syskonsång idag heller, om lillfröken är sjuk är kanske inte det så poppis bland de andra föräldrarna!

Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2011 07:20


Den här natten har varit väldigt.... vaken!

Klara har vaknat och kräkts 4 gånger, hela hennes vagga samt henne själv har varit full av kräk. Hon kräks väldigt sällan så att det skulle bero på att det är överfullt i lilla magen av mjölk känns tyvärr tveksamt.


Det är väl den vanliga oturen som är på besök. Med tanke på att jag helammar henne så ska risken för magsjuka vara väldigt liten. Lilla damen sover nu, vi får se hur hennes tillstånd är när hon vaknar, är det magsjuka är ju risken för uttorkning ganska stor på en sådan liten. Fy, hoppas jag har fel, så att hon INTE är sjuk och att vi andra slipper den hemska magsjukan.


Mammas lilla snutta! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards