ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 17 oktober 2011 13:11


Många av mina vänner väntar sina första barn just nu. Eller ja, två stycken gör det.

Och så spännande det är, och ska BLI när de väl tittar ut de små bebisarna.



Idag hade jag Emma, Emma och Emelie här på frukost och fika. En av Emmorna och Emelie väntar ju smått, och det är så kul att sitta och lyssna på alla deras disskutioner omkring förlossningar, bebisar osv. Jag kan inte låta bli att sitta och le och längta tills de har sina bebisar. Det är kul att äntligen några av mina "egna" vänner får smått, jag var ju först av mina vänner att få barn så nu ska det bli skoj att fler hamnar i samma "liga" med allt vad det innebär med att ha barn.


Om inte annat så ska det bli skönt att inte vara den enda med skrikig bebis, trotsig 3-åring osv. Allt det där kommer ju även de att få uppleva! ;)



Snart är ni MAMMOR brudar! 


  



Av Johanna Mokvist - 17 oktober 2011 13:02


Lillasyster sover gott ute på altanen så jag och Lukas passar på att mysa lite bara han och jag. Det kan den trotsiga herren behöva tror jag! Vi har roat oss med att måla vår blompedistal vit, eller ialla fall påbörjat det, i morgon fortsätter vi! Allt ska vara vitt vet ni! :) Han är riktigt duktig på att måla faktiskt, jag trodde att jag skulle behöva måla efter honom för att "snygga" till det men det behöves inte :)


Nu myser vi i soffan. Pingu spelas på tvn, men bara för en stund för sedan ska vi ta en sväng till lekparken tänkte vi.


Ikväll väntar ett träningspass på friskis med Elin. Klara får skrika bäst hon vill här hemma... Med mat i magen ska ju faktiskt även pappan i huset duga, om inte annat så får hon lära sig det. PUNKT!Ska bli både kul och skönt att röra på bulldegen... 


   



Hoppas att Ni alla har, eller får en fin dag! <3


Av Johanna Mokvist - 17 oktober 2011 09:14


Idag går vi in i en ny vecka, igen. För visst går veckorna snabbt?

Snart är det vitt ute, julmusik i alla hem och härligt ljus i alla fönster. Jag måste erkänna att jag längar en gnjutta.


Helgen har varit lyckad och mycket trevlig på många olika sätt.

I lördags hade jag ett ljusarty här  hemma med många härliga tjejer. Min kära Klara surade lite i början men sedan skötte hon sig så att även mamman kunde lägga en beställning. Efter ljuspartyt åt vi helgens kebab med familjen Lagerstedt, och det kan ju inte vara annat än trevligt.


I söndags nalkades det kalas hemma hos tuffingen Edwin, Lukas bästa kompis. Vi var också ditbjudna. Det bjöds på både lunch och fika, och en väldigt trevlig stund. Hela familjen är störtsköna och trevliga!


Nu får jag snart besök av några tjejer. Vi ska käka lite frukost och fika. Kommer säkerkligen bli trevligt. Vad dagen efter det har att erbjuda återstår att se!


Hoppas att ni också haft en fin helg med mycket trevligheter.


 

På ljuspartyt bjöd jag på kladdkaka med hjärtan på. Finurligt va?

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards