ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 7 oktober 2011 21:39


Vår lillskrutta börjar bli en "riktig bebis"!!


Nu är hon nästan alltid glad, hon ler verkligen hela tiden, hela hon bara lyser. Hon är så fin och söt vår bebis. Här om dagen började hon försöka att gripa tag i saker, det är så kul att se hur hon utvecklas och verkligen försöker!


Nu kan också M ha henne, och hon är nöjd med det! Bra för oss alla! Och även babysittern kan roa henne lite längre än förr.


Det är nu de där starka känslorna börjar träda fram för henne!


Nu tycker hon till och med om att bada!! (ser ni att vår dam har ett födelsemärke undet lilla tutten?)

Av Johanna Mokvist - 7 oktober 2011 21:28


Nu är jag tillbaka efter några dagars paus från bloggandet.

Vi har varit magsjuka hela familjen. Det började ju som ni vet med Klara. Sedan var det M´s tur och även Lukas spydde lite, och igår eftermiddag var det min tur. Jippi!

Dock kändes det inte så "konstigt" eller jobbigt att spy, jag har liksom vanan inne lite känns det som, det är inte alls som innan jag var gravid med allt illamående, då var att spy det absolut värsta som kunde hända typ.


Igår låg vi alltså här hemma helt utslagna och uttråkade. Alla förutom Lukas..... Han vill leka och busa. Precis vad man vill när man spyr och är helt mör i kroppen! :) Men vi överlede.

Idag är vi väldigt mycket piggare och gladare och har levt på som vanligt.


Jag och M har lite egentid i soffan nu, vi har precis tittat på gårdagens Robinson. Lukas och Klara somnade vid 19-tiden, dock så hade jag lillan i famnen fram till 21 då jag lade över henne i vaggan. Nu blir det nog sängen för oss också snart.


En suddig bild på mina två hjärtegryn innan magsjukan slog till! 


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards