ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 30 oktober 2011 18:54


När vi åkte hem från svärföräldrarna förut så lämnade vi bilen på verkstaden som ska in på service i morgon och gick hem. Klara ville inte ligga i vagnen utan fick "åka" med pappa. Lukas däremot ville åka vagn, ja inte syskonvagnen utan bebisvagnen, så det fick han göra. Han låg nedbäddad och hade det så mysigt så där i liggvagnen.


Vi mötte några människor på gatan som såg lite fundersamma ut att det var någon som pratade i vagnen :) haha!


 

Bebis-Lukas ville sova i vagnen på altanen när vi kom hem, precis som lillasyster brukar göra! 

Av Johanna Mokvist - 30 oktober 2011 18:41


Jag är så GLAD!


Klara har varit i sin pappas famn hur mycket som helst denna helg! Det verkar faktiskt som att hon börjat godkänna sin pappa! Han har till och med kunnat trösta henne. Detta kanske låter skumt för er men för oss är det het fantastiskt att det nu verkar fungera  med oss båda två. Det får verkligen mig att må bättre och känna mig lycklig!


En annan rolig grej som har med Klara att göra är att hon verkar ha hittat sin tumme. Hon snuttade som tusan på den förut när jag lagade mat, och så blev hon jätteledsen när hon "tappade" den och sen lugn igen när hon hittade den. Tummen är ju inte det ultimata, men får den henne lugn så är det helt ok för mig!


Pappas små trollungar! 

Av Johanna Mokvist - 30 oktober 2011 08:55


Så var söndagen här igen.. Jag har sagt det förr och säger det igen, helgen går för fort!


Vi gick upp runt klockan 6 idag, egentligen så var ju klockan 7 så det var ju helt ok. Just nu leker Lukas med Emil, grannpojken. Klara "babygymmar" i soffan med akvariet som utsikt. Om någon timme ska vi ta bilen ut till svärföräldrarna för att spendera lite tid där. Annars ser dagen lugn och skön ut.


Idag har Klara på sig en dress från polarn o pyret som jag budade hem från Tradera låååångt innan hon var född. Den är var helt ny, och jag bara ÄLSKAR den så jag var tvungen då :) och det är jag glad för nu! Den sitter som ett smäck på henne och är så fin!


   

Visst har den underbara färger?



Hoppas att alla Ni får en trevlig söndag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards