ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 18 oktober 2011 13:26


Har ni sett en sådan varm och gosig vintermössa Lukas har fått?

Den är köpt på Åhléns och är verkligen hur varm och go som helst. Sa faktiskt kolla om det finns i Klaras storlek också.


   



Utöver den varma mössan är det jacka och termobyxor från polarn o pyret som gäller för Lukas. Han kommer vara så stilig så i vinter. Frågan är vad vi ska köpa för varma skor? Förra åtet hade han skor från Vincent och de var verkligen jättebra, så det kanske blir sådana i år igen.


Hur ska ni klä era kids i vinter?


Av Johanna Mokvist - 18 oktober 2011 12:29


..måste vara de tråkigaste dagarna som finns! Visst, man kan gå ut, det värsta som händer är att vi blir blöta men jag föredrar ändå att gå ut när det är uppehåll.


Idag hade jag tänkt gå ned på stan efter lunch, och kanske tagit en sväng bort till min mamma för att fördriva lite tid men det är ju inte aktuellt känns det som! Klara sover i vagnen just nu, och jag och Lukas myser i soffan efter kalabaliken förut. Sen blir det nog lek med Edwin för Lukas del. Kanske är grabbarna grus här och busar och då blir det ju full rulle.


Själv längtar jag tills dess att kvällen är här så jag får sjunka ned i soffa framför Desperate housewives och bara njuta av lugnet, då får det gärna regna ute för hur mysigt är inte det att lyssna på när man ligger och myser på soffan?



Påtal om regnet, någon som har tips på bra regnkläder/allväderskläder till vuxna som inte kostar en förmögenhet?


Av Johanna Mokvist - 18 oktober 2011 11:57


Känns som att jag inte gör annat än att gnata här bloggen om hur trotsig Lukas är, men han ÄR verkligen det, och det är så jobbigt och frustrerande så jag vet knappt vart jag ska ta vägen snart. Ska det vara så här eller har jag/vi gjort något fel?


Idag när jag hämtade honom på förskolan var de inne, vilket de väldigt sällan är. Precis när jag kom hade han slagit sig och var lite ledsen, jag fick absolut inte trösta honom, utan han började istället putta bort mig och viffta med armarna mot mig. Hem ville han ju absolut inte gå heller, så jag fick till slut bära honom till ytterkläderna medan han bokstaligen GALLSKRIKER och sparkas/slåss. Det tog väl sisådär 15 minuter att få på honom alla kläder och det var en ren kamp! Under tiden ligger Klara och gallskriker utanför i vagnen. Känns ju jättebra!! Sen fick jag bära hem honom medan han fortsatte att skrika och sparkas.


Jag känner inte igen min pojke längre, och det gör mig SÅ LEDSEN! Var är den glada och snälla pojken som han egentligen är? Jag vill bara gråta rakt ut!


 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards