ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 22 oktober 2011 21:25


Den trötta och slitna mamman med sin söta dotter!


 

Av Johanna Mokvist - 22 oktober 2011 14:10

     



Någon är visst lik sin pappa som bebis. Klara!! Jösses så lik pappa M över näsan och munnen :) och föttern!


Håller ni med?

Av Johanna Mokvist - 22 oktober 2011 10:31

 
  


 



Vad olika våra barn är varandra! På bildena ovanför är de exakt lika gamla, 3 månader.

Jag minns hur Lukas var när den där bilden togs. Han var så med på något sätt, väldigt social och glad. Klara känns mer som en bebis fortfarande. Hon vill helst äta hela tiden, och sova. Gör hon inte de sagda sakerna är hon oftast kinkig och sur- såklart inte hela tiden, men inte alls som brorsan hennes var! Lukas exempelvis, trivdes väldigt bra hos sin pappa (hos alla egentligen), och det gör inte Klara, det är bara MAMMA som gäller.


Det tänker man inte på när man får sitt andra barn, att det kanske inte blir som med det första. De är verkligen inte lika varandra på en fläck till sättet, kanske lite till utseendet i alla fall! Lukas frisyr var lite enklare dock! ;)

Av Johanna Mokvist - 22 oktober 2011 10:16


Vem älskar inte helgen? Jag är i alla fall en utav dem som gör det.

Jag älskar den just för att jag har hela min familj samlad. Vi är tillsammans, och gör saker ihop hela dagarna. Det är otroligt värdefullt! Det är inte som förr, då längtade jag till helgen för att jag kunde gå ut och svira och supa mig full.

Vad saker och ting förändras. Fast jag ska inte sticka under stolen med att det ska bli kul sen när jag kan ta mig en cider eller två och umgås på det sättet med mina vänner. Det får bli när Klara inte ammas längre.


Just nu är M och kidsen borta vid lekparken en sväng så att jag kunde få fixa och dona lite i fred (hör till ovanligheterna) och så fort de kommer tillbaka så ska vi åka ut till svärföräldrarna. Där blir vi alltid ordentligt bortskämda med både mat och fika. Och inte tala om hur mycket Lukas älskar att busa med sin farfar. Alltid lika mysigt att åka dit.


I kväll hoppas vi på att sällskapa lite med familjen Lagerstedt. Lite kebab måste vi ju äta, det hör ju liksom till helgen för oss!


Mina pyjamasungar! 

Av Johanna Mokvist - 22 oktober 2011 10:07


Idag är min fina vän Emelie inne på förlossningen med sin bebismage. Det finns misstankar om havandeskapsförgifting.

Vid havandeskapsförgiftning kan moderkakans funktion vara nedsatt. Det kan innebära att näringstillförseln till fostret minskar och att fostret inte växer som det ska.


Jag håller mina och barnens tummar här hemma att allt är som det med både Emelie och deras lilla bebis! Och så hoppas vi på att få träffa den där lilla godingen snart som gömmer sig inne i din mage.



 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards