ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 9 oktober 2011 17:58


Nu har bullarna jag bakade här om dagen kommit till nytta. Vaniljbullar. Jag bakade dem dagen efter kanelbullens dag, så då går det ju inte att göra kanelbullar heller!


M´s föräldrar var alltså här en sväng förut, han fick presenter och vi mumsade på vaniljbullarna och kladdmuffins m grädde. Lukas drog sedan upp sin farfar upp på sitt rum och byggde tågbana, tydligen skulle det likna Logistik centrum. Till slut hamnade vi där uppe allihopa innan de for hemåt till sitt Hulta.


Nu klipper grabbarna gräset, Klara sussar i min famn med napp och snutte. Jag ska ta en dusch så fort damen slår upp sina blå, jag fryser så! Elementen åkte på idag!


 


Nu ska jag fortsätta kika på reprisen av Svenska Hollywodfruar, jösses säger jag bara!

Av Johanna Mokvist - 9 oktober 2011 12:32

Nu intar vi sovposition för en stund innan det plingar på dörren, kidsens farmor och farfar ska våga sig in i bacillhuset i eftermiddag! Bullar och kaffe blir det, pappa M fyllde ju år i torsdags!

Av Johanna Mokvist - 9 oktober 2011 10:33



" Det är svårt att vara lugn och konekvent när det stormar som värst. Det är naturligt att man som förälder växla mellan att hota, skrika, straffa, gråta, övertala och muta. Det mår barnet inte dåligt av."


Tack för de lästa orden! Lukas är som tidigare skrivet inne i en stormig period just nu, och ovanstående text stämmer in på hur vardagarna ser ut.


Min snart 3-åring! 

Av Johanna Mokvist - 9 oktober 2011 10:09


Klara börjar öppna sina ögon för den stora vida världen, hon är mycket intresserad av att titta på färgstarka ting, och det får gärna röra på sig också. Tvn vill hon också gärna slänga ett öga på, fast hon inte får (läs: tv-tittande är inte bra)! M är mer noga med att inte låta henne snegla på tvn än vad jag är, och har väl lite delade meningar om det där ämnet.


Hugo Lagercrantz, som är läkare på Astrid Lindgrens barnsjukhus menar på att intrycken som kommer från tv är onaturliga, och kan därför skada bebisars hjärnor.


Hur gör Ni med era barn, när fick de börja titta på tv/film osv?

Lukas började att titta på Pingu strax innan han fyllde två år, innan har han inte haft något vidare intresse, förutom när han var pyttebebis.



Att ligga och kika på färgglada djungeldjur är bättre för bebisar än tvn!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards