ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Johanna Mokvist - 2 november 2011 18:20


Ser Ni vad det föreställer på bilden?

En ledtråd: Vi har en stor kille här hemma nu!




 

Av Johanna Mokvist - 2 november 2011 12:31

 


”Jag tävlar hos Carolina om ett presentkort på 300 kronor från fina frön

Av Johanna Mokvist - 2 november 2011 12:13


Resterande tid av dagen kommer att spenderas i soffan! Lukas är på ett väldigt tråkigt humör idag.

Han var med Edwin och hans mamma i skogen förut, och de hade haft det jättekul. Efter skogsturen hade grabbarna busat inne, och som vanligt haft en väldigt hög ljudnivå, varav Edwins mamma säger åt dem att sluta och sagt att det fick busa ute istället, och då förstår ni hade min son blivit väldigt upprörd och skrikit, gapat och vifftat med armarna. Inte kul alls att höra! Så nu är det luga gatan för honom här hemma.


Klara sover ute i vagnen på altanen. Jag snorar och snörvlar här hemma. Emelie åkte nyss hem efter en liten fikastund med de mycket goda kolakakorna som jag bakade igår. Lite senare skulle Ellinor kika förbi. Gäller att hålla igång trots att man egentligen vill ligga under täcket!


 

I vagnen gömmer sig en Klara! (just nu)



Av Johanna Mokvist - 2 november 2011 09:24


Jag är på jakt efter långkalsonger, och nu har polarn o pyret 35% rabatt på en kollektion då de fyller 35 år!

Dessa kanske man skulle slå till på, och även köpa likadana till kidsen? Då kan vi ju matcha i vinter, och när vi är i sälen vecka 10!


 

Mamma goes pop!

Av Johanna Mokvist - 2 november 2011 09:07


Lukas med griseknoan Noowa, min mammas vildaste hund!

Jag trodde då rakt inte att det skulle gå att få med dem på samma bild. Noowa är jämt och ständigt vild, och Lukas vill sällan vara i närheten av henne just pga att hon är så vild och galen! 


 


Av Johanna Mokvist - 2 november 2011 07:25


Det märks att hösten och vintern är här nu, jag kommer nu att gå omkring och känna mig förkyld fram tills våren är här. Just nu är jag inne i en sådan "fas". Halsen känns tjock, näsan är täppt osv men det bryter aldrig ut och blir en ordentlig förkylning.


Just nu ligger mina kids och trängs i babygymmet, för ja, Lukas ska ju prompt ligga där han också.


Jag: Men Lukas, i babygym ska bebisar ligga.

Lukas: Men mamma, titta, min fot är mindre än din, då är jag en bebis!


Klara ska nog snart sova sin första nap för dagen, och då ska jag passa på att göra mig i ordning lite. Lukas tjatar i vanlig ordning om Edwin här hemma, så förhoppningsvis ska han få leka med honom också. Annars är det att räkna ned timmarna till M kommer hem, jag vill vila, det är jobbigt att vara lite förkyld och ta hand om två busar. Inte ens kaffe botar halsont och täppt näsa.


 

Lukas och Edwin igår. De har så himla kul tillsammans, och bråkar nästintill ingenting!



På återseende lite senare!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards