ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Johanna Mokvist - 19 november 2011 19:31


Kvällen är här, och snart är det tyst hemma hos oss, i alla fall för en liten stund förhoppningsvis..

Familjen Lagerstedt åkte nyss hem efter kebab och trevligheter. Grabbarna grus busade järnet här, och bråkade en hel del. Den ena är en riktig retsticka och den andra är en liten gnällspik! Spännande att se hur det ska gå när vi åker till sälen senare i vinter och ska bo under samma tak i cirka 1 vecka! haha.


Just ja, vi var ju och bakade pepparkakor förut, och det var mycket trevligt och gott! Det får vi göra om tycker jag.


Klara sover sedan en halvtimme tillbaka, och jag hoppas innerligt att hon fortsätter med det hela kvällen!! Tyvärr är det nog en önskan som inte kommer att gå i uppfyllelse. Lukas är på g och ska somna där uppe. Jag och M tänkte krypa ner i soffan och titta på film så det vore ju skönt om lugnet fick bestå!


Nu gick jag!



 



  

Av Johanna Mokvist - 19 november 2011 10:18


Godmorgon på er!


Jösses vilken kväll vi hade igår.. Jag mådde pyton, ont i huvudet, sjukligt trött och en gnjutta halsont. Klara blev väckt av storebror och var på ett inte så roligt humör.. Hon mer eller mindre skrek sig igenom kvällen. Eftersom att jag inte mådde så bra gick jag och la mig och försökte sova så fick pappa M umgås med vår ovilliga dotter.. När klockan slog 23.00 sov damen inte än så dår fick hon komma och lägga sig bredvid mig i sängen och då somnade hon äntligen! Natten har sedan bestått av snuttande på mig från hennes sida. Idag mår jag i alla fall bättre!


Grabbarna är i badhuset och Klara sover för tillfället, själv hinkar jag i mig kaffe! :)

Efter lunch ska hela familjen traska bort till Mia med familj, vi ska baka pepparkakor tillsammans, och äta dem också hoppas jag! :) Mysig grej att göra tillsammans tycker jag. Lite senare kanske vi ska umgås med familjen Lagerstedt, vilket jag hoppas på!


Nu ska jag ta ett par varv med snabeldraken. Hoppas att ni alla får en trevlig helg!



Bilderna nedan är från pepparkaksbak förra året i december. Då kunde inte jag smaa av den goda degen för jag mådde så himla illa då åga en liten Klara i magen. Men idag blir det förhoppningsvis andra bullar! ;)

   

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards