ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Johanna Mokvist - 30 november 2011 09:17



Det enda som är likt på dessa två kids är att de har samma mössa på bildena. Annars beskriver bildena deras olikheter ganska bra. En sur och en glad (iaf i bebisstadet!).


 

Av Johanna Mokvist - 30 november 2011 08:45


Här sitter en fuskande hemmafru må ni tro!

Många mammor, ja pappor också för den delen har väldigt höga krav på sig själva.

Vi ska utan tvekan hinna med att städa, tvätta, laga mat, leka mycket med barnen, vara sociala med vänner och bekanta, vara snygga från morgon till kväll, träna, vara pigga och glada och hemmet ska helst innehålla mycket dyra och fina möbler/elektonik osv (trots att man är plånboken säger annat!)


Jag uppfyller inte många av ovanstående "måsten". Jag försöker dock att ha det städat hemma, leka med Lukas och att umgås med folk. Laga mat gör vi till middag sen äter vi resterna till lunch dagen efter, väldigt smidigt.

Nu när vi har börjat introducera mat för Klara som ni säkert har sett så kommer ju kraven på sig själv att det är dags för storkok av alla olika slag, helst ska hela fryser vara full av många olika maträtter. Självklart ska jag laga storkok till henne och frysa in, men inte BARA! Sååå... Igår fuskade jag! När jag var på Maxi köpte jag på mig lite smakpotioner på BURK (sämsta mamman!) för seriöst, hur lätt är det att få till en bra konsistens på potatis, palsteracka och morot? Och hur skalar man majs? Nej, allt blir bara en enda stor geggamojja. Annat är det med banan. Av min erfarnehet så tycker bebisar om en slät och jämn röra, och det är mer eller mindre omöjligt att få till bra. Storkok får det bli när det blir mer matigt med ordentlig mat.


 

"Hmmm, vad är detta mamma?"



   


Vad är er åsikt? Vad är viktigt?


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards