ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Johanna Mokvist - 29 november 2011 22:30


.. är ingen hit hos våra små! Ni kanske minns att jag lade upp bilder på Lukas när han fick smaka potatis för första gången för någon vecka sedan? Idag var det Klaras tur att få smaka, och ptjaaa, hennes reaktion var ungefär densamma. Jag och Lukas hade väldigt kul åt henne, och han undrade varför jag inte sa åt henne att man minsann inte får spotta ut maten, det gör jag ju till honom?


Det ska nog gå att få henne att tycka om mat också så småningom, det krävs bara lite tid och tålamod!

Imorgon ska vi låta lilla fröken madame smaka majs eller morot, kanske är det godare med en slurk bröstmjölk än potatisen!


 

Av Johanna Mokvist - 29 november 2011 09:39


Lukas ville stanna hemma från förskolan även idag, och jag tänker inte tvinga iväg honom dit om han inte vill.

Nyss sa han "Mamma, jag ville inte gå till dagis idag för jag vill mysa här hemma med dig!", sådant värmer i mammahjärtat må ni tro.


Klara sover för tillfället, jag och Lukas har lite sent morgonmys i soffan och jag är inne på min andra kopp kaffe för dagen. Det är illa med tanke på att jag försöker hålla mig till tre koppar per dag, bara en kvar alltså..

Senare (snart hoppas jag!) kommer Emma på lite fika och i eftermiddag kommer Poyan med barnen på ännu mer fika. Farligt att vara mammaledig, tycker inte att jag gör annat än att fika!


 

Min ögonsten




Hoppas ni får en fin dag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards