ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 8 november 2011

Av Johanna Mokvist - 8 november 2011 08:54


.. och mamman från helvetet!

Ett tag vet jag inte vem som var dummaste, barnsligast eller värst här hemma denna morgon.

Vid frukost ville Lukas "äta vid soffbordet" vilket jag sa att vi inte skulle, detta resulterade i ett gallskrik, följt av många gallskrik. Detta acccepeterar inte jag så det fick bli en tur upp till rummet, efter en stund kommer den mycket arga Lukas ner igen, och så börjar visan om igen....


Lukas: "Jag vill äta vid soffbordet" "Jag vill ha macka"..

Jag: "Vi ska äta vid köksbordet, och vi har inga mackor idag!"

Lukas: *GALLSKRIKER* *MORRAR* *KASTAR SIG PÅ GOLVET* *TJATAR*..... 


= RUMMET!


Ett tag beteede nog även jag mig som ett sandlådebarn, man orkar liksom inte och bägaren rinner över!


Så höll det på i 45 minuter, det kanske inte låter så farligt men tro mig, detta är det inte ett dugg kul. Allt är en kamp, det går inte ens att ta på ungen strumpor innan det ska börjas trotsas och vara tvärt emot. Det hela resulterade i alla fall i att ungen fick få till dagis utan frukost i magen, med en liten ask russin i handen..


Jag är inte troende, men snälla GUD ge mig en icke-trotsig son!!!! (När han väl slutar börjar väl Klara...)

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards