ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Johanna Mokvist - 28 november 2011 21:59


Jag vet inte vad mina läsare som har barn använder sig av för blöjor men jag tror att de flesta är trogna Pampers/Libero-användare, anledningen till det tror jag är att "vi bara gör det", det är ju de blöjor som syns i reklamer osv, det borde väl betyda att de är bäst också? Eller?


Jag är beredd att inte hålla med om det. Vi har testat båda märkena på våra barn, och visst de är bra och håller vad de lovar. MEN..... Tadaaaaa, det gör Willys egna blöjor också! Vi använder dem, och är jättenöjda. De läcker inte, och Lukas är starkt emot att byta blöja (inte gå på toaletten heller) så vi VET att de tål rejällt med kiss utan att börja läcka. Vi hittade ett par Liberoblöjor här hemma som vi använde på Klara här nu i dagarna, och vi kom överrens om att de inte är någo skillnad alls (möjligen är Libero-blöjorna snyggare, men det borde väl kvitta!?)


Så alla småbarnsföräldrar, mitt tips till er om ni vill spara några tusenlappar per år, använd Willys blöjor för inte bryr sig väl någon om hur blöjorna som ditt barn ska bajsa i ser ut? =)



 

Tummen upp för er!

Av Johanna Mokvist - 28 november 2011 21:41


 


Är hon inte beeeeedårande min lilla tös? (Alla som inte skriver något håller inte med!)

Jag smälter bara jag tittar på henne!

Här spanar hon in Liña som under de senaste dagarna har blivit väldigt spännande att smaka och känna på!

Av Johanna Mokvist - 28 november 2011 21:33


Här kommer "receptet" på slimet som jag och Lukas gjorde i morse. Jag har lekt lite med det nu när barnen sover. Petat och klämt lite kan man väl säga, det är så härlig konsistens på det! =)


Recept på Slime
Lagom geggigt och härligt att klämma och känna på!!

2,5 msk potatismjöl
3 dl vatten
Några droppar olja eller 1 msk glycerol (finns på Apoteket)
Karamellfärg

Vispa ut mjölet i det kalla vattnet. Koka sedan röran tills det tjocknar, rör i några droppar olja för smidighetens skull. Låt sedan svalna ordentligt. Det ska bli riktigt tjockt och kletigt. Blanda sedan 2 msk glycerol och lite karamellfärg i lite ca 0,5dl varmt vatten. Häll det i en stråle i potatismjölsblandningen och vispa allt du kan tills du fått riktigt slimigt och kletigt slime!


OBS, jag använde inte glycerol, jag tog mer potatismjöl istället!


Haha, kolla in Lukas min, han är skitskraj för slimet! ;) En riktig retsticka till mamma har han som "sladdrade" med det där mot hans ansikte och skrattade busigt!! hihi. 



LYCKA TILL alla bagare där ute!


Av Johanna Mokvist - 28 november 2011 15:53

 


Emelie med finaste lille Vince 2 veckor ung!

Av Johanna Mokvist - 28 november 2011 15:44


I dag valde Lukas att vara hemma från förskolan, och att bara "vara" går inte så bra när man är 3 år, då vill man hitta på saker, gärna hela tiden. Vi slog därför på stort och gjorde eget slime, ni vet sånt där geggigt och kletigt som finns att köpa i småburkar? Jag älskar att pilla med sånt, Lukas har aldrig testat.

Hans först kommentar när det var färdigt var "Nej mamma, jag kan inte leka med det då blir jag kladdig, och jag vill inte duscha!" Haha, känsliga killen. Sen var det kul trots att det blev kladdigt!


       


Om ni vill veta hur vi gjorde så får ni slänga in en liten kommentar!

Av Johanna Mokvist - 28 november 2011 08:44

 



Igår var vi i badhuset med Klara för första gången och det gick SÅ BRA! Det var verkligen kul att se att hon tyckte om det. Hon fick till 5 dyk också, inte illa pinkat för en 4 månaders bebis. Hoppas innerligt att hon fattar samma tycke för att bada som Lukas gör, med honom började vi också bada när han var i samma ålder som Klara.

Av Johanna Mokvist - 28 november 2011 07:50


Godmorgon på er!


Här har vi haft en helt ok natt för ovanligheternas skull!

Glömde ju nämna här i bloggen att vi var och träffade lille Vince i fredags, och det var så efterlängtat! Han var så himla fin den lille gossen, och det bara lyste om hans föräldrar av stolthet!

Klara blev genast väldigt stor, kanske inte storleksmässigt utan mer i hur hon är och rör sig.


Nu ser jag fram emot alla barnvagnspromenader och allt umgänge tillsammans med mamma Emelie! Det är verkligen helt underbart att en vän har fått barn!


En glad Klara som busar med Vince leksaker. Huvudpersonen (Vince) själv vill inte vara med här på bloggen! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards