ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Johanna Mokvist - 4 juni 2012 08:49


Jag hade hoppats på att få välkomna den nya veckan med lite sol (läs mycket sol) men så blev det visst inte. Aja, bara att hoppas att det kommer lite sommarväder inom kort, så att inte hela sommaren ska kännas som höst.


Idag ska jag jobba x2. Först väntar fjuttiga 2½ timme i Sågmon, det är bra, det blir 1 mils cykling, hoppas bara regnet håller sig någon annanstans just när jag ska färdas på cykeln. Sen mellanlandar jag hemma hela kvällen innan jag ska nattjobba till i morgon fram till lunch. Många jobbnätter väntar mig denna vecka, kommer att sova borta 4 nätter i rad. Bra med nätter, då har jag dagarna med barnen mina.


Klara sover just nu, och Lukas är på förskolan och busar av sig, vilken han verkligen behöver... Ett "underbart" TROTSHUMÖR är åter på ingång igen. Trotset hänger med mer eller mindre hela tiden från 1½ år tycker jag, sen är det lite upp och ner med hur pass illa det är ;-)...


Nu ska jag svira om från morgonrocken till något snyggare, sen får det bli en tredje kopp kaffe tror jag.


Kvällsbus igår innan pyjamasdags;


     



Ha det fint!

Av Johanna Mokvist - 4 juni 2012 08:46

 


Lillsnuttan igår. Hårdträningen är i full gång!

Av Johanna Mokvist - 4 juni 2012 07:13


Jag är så glad, i slutet av juni ska barnen på syskonfotografering!! Lukas tog vi bilder på här i Katrineholm hos Per-Arne Rynning, hans bilder blir helt fantastiska, så dit ska vi nog ta Klara också sedan framöver men just syskonfotograferingen vill jag också göra. Hittade Kristin Lundberg som tar helt underbara bilder, titta in på hennes kategori "Nyfödda", så himla vackra bilder. Jag som älskar fotografier OCH bebisar blir helt salig av dessa bilder.


Tanken är att bilderna ska se lite gammeldags ut, med lite shabby som rekvisita (såklart...). Frågan är bara vad mina små ska ha på sig? Vill ha neutrala kläder, men ändå fina. Alla ideér och förslag på rekvisita och klädsel är välkommet :)


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards