ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Johanna Mokvist - 11 juni 2012 19:56


Haha, min lilla tokfrans till son alltså..Han måste vara inne i någon extrem växtperiod för han är hungrig hela tiden! Ikväll när jag hade läst ur en Bamsetidning och skulle krama honom godnatt säger han " Mamma, en liten nattsmörgås skulle sitta fint", jag försökte förklara för honom att han får vänta till frukosten då han nyss hade ätit och att vi faktiskt hade borstat tänderna, men sen var han så söt så jag var tvungen att låta honom följa med ner för en liten "nattsmörgås" som han kallade det. Klara har där emot inte varit så värst söt på kvällen, sur och tvär. kan vara så att en förkylning är på ingång..


Själv hade jag bestämt mig för att jag skulle börja bli nyttig idag, igen.... Det börjar verkligen spåra nu, man kan inte äta onyttigt varje dag utan att bli fet. Men det verkar spricka. Jag hade sett fram emot att jag och M skulle umgås ikväll då vi inte har träffats ensamma någon kväll på en vecka pga träning och jobb, men nejdå, då ska han iväg och spela bandy.. Så nu blev jag lite smått deppig och sur, så det blir nog en och annan godisbit i min eländiga ensamhet.


I morgon är en ny dag, och den ska jag starta med ett träningspass på Hälsogymmet! Hej å hå, från och med i morgon ska fettet bort!



Macka när den är som godast! 


Kram på er alla duktiga människor där ute med självdiciplin!

Av Johanna Mokvist - 11 juni 2012 12:00


Nu har jag avklarat min fjärde och sista jobbnatt, kommer kännas skumt att vara hemma hela dagen och krypa ner i sin egna säng här hemma ikväll. Skönt ska det bli i alla fall. Efter jobbet i morse hade vi personalmöte, och efter det cyklade jag och handlade en blomma till Lukas ena förskolefröken som tråkigt nog har blivit varslad. Jag förstår inte helt seriöst, att det KAN dra ner på personal när det redan är så få pedagoger/barnskötare på så himla många barn. Otroligt dåligt tycker jag, det är väl klart att det är BARNEN som blir hårdast drabbade!!


Lukas har i vilket fall sommarlov sedan i fredags med i dag har de alltså haft en liten avslutning, mycket för de barnen som ska byta förskola till 5-årsgruppen, Lukas absolut bästa vän kommer att byta så det är riktigt sorgligt! Till och med så att jag fick hålla tårarna inne när vi berättade för Lukas att han har lekt med kompisen på dagis för sista gången. Tur att vi bor grannar!


Annars ska jag njuuuta av dagen idag, av att vara hemma hela dagen med mina underbara barn!

Hemmet lär väl få lite kärlek också, och sambon såklart. Men nu blir det lunch nere på stan!


Min lilla solstråle igår innan jag for iväg till jobbet. Vem vill åka hemmifrån när man har en liten gladis (annat var det en timme tidigare...) 



Ha en bra dag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards