ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Johanna Mokvist - 16 juni 2012 19:46


Tänk att så fort jag gnäller i min blogg om dåligt väder så blir det ändå soligt en liten del av dagen, även idag blev det ju så. Vi kunde äta middag ute på altanen. Upehåll för studenterna blev det ju i förmiddags också, vi var på stan och tittade på dem, vilka minnen man får tillbaka från sin egen student.


Jag och Klara tog oss en cykeltur för att handla lite barnkläder hemma hos en tjej och det var tur att jag satt på henne regnkläder för på vägen hem stod reget som spikar i backen och åskan visade sig också, jösses, jag var dyngsyr när vi kom hem. Men vad gör väl det när vi kom hem med en full påse av fina kläder för en väldigt billig peng!!


   


Lukas kom hem strax efter lunch idag, glad och massor av kul att berätta från Busfabriken. Han och bästa kompisen fortsatte sedan att leka här ute hela eftermiddagen så det var en trött hjälte vi la ikväll!


I morgon väntar jobb för mig hela dagen så då hoppas jag verkligen på fint väder, vore ju skönt att spendera dagen ute på promenader. Nu blir det  jordgubbar med glass och film.


Trevlig kväll på er!!

Av Johanna Mokvist - 16 juni 2012 15:25


Nu är det min tur att bli av med lite kläder så jag gör ett försök här!


Klänning från H&M i storlek M, 20 kronor.



 

Skjorta från Lindex i storlek M, 20 kronor.



Helt oanvänd klänning från serious sally i storlek M, 100 kronor.



Klänning från H&M i storlek S, 40 kronor.



 

Klänning från H&M i storlek M, 30 kronor.



 

Klänning från H&M i storlek M, 20 kronor. (Mer mörklila i verkligheten, väldigt dålig bild)



Tunika/klänning i storlek M, 25 kronor.



Tröja i storlek M, 20 kronor.



Alla priser är såklart bud/prutbara också :) lämna kommentar vid intresse!         

Av Johanna Mokvist - 16 juni 2012 09:42


Helt galet vilket tråkigt sommarväder vi har, ska man verkligen behöva stå ut med det här? Då är ju till och med vintern roligare än det här! Det går ju inte ens att gå ut i det här vädret, och hela vårat hus är bäcksvart, är det inte meningen att solens strålar ska lysa nu och man ska gnälla över att man svettas? Hopplöst är vad det är, snart tar jag min familj och flyttar till Thailand! Stackars studenter idag, jag minns när jag skulle ta studenten att det värsta som skulle kunna hända var att det skulle regna!


Lukas där emot lider nog inte av det dåliga vädret idag, han har nämligen åkt med sin bästa vän med familj till Busfabriken i Norrköping för att busa hela förmiddagen. De ringde i morse och frågade om han ville följa med, han blev helt till sig här hemma av fnitter. Han börjar ju verkligen bli stor nu slog det mig!


Den lilla är i alla fall kvar hemma, hon sover. Själv ska jag duscha, kanske kan ställa mig här ute på gräsmattan så spar vi ju på vattnet här hemma!! När Klarisen har vaknat ska vi ner och äta på stan, tyvärr får vi väl ta bilen... Vad dagen mer har att ge vet jag inte, det återstår att se.



Älskade pojken igår, efter frukosten sprang han ut i bara pyjamasen. Fick till det här roliga kortet genom fönstret, hjärtat sitter i blomkrukan. 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards