ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 9 juni 2012

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2012 22:38


.. Gör det du också! Tänk att ha turen på sin sida och vinna, bara genom ett simpelt blogginlägg! Ni hittar tävlingarna här inne hos Agnes!


   

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2012 22:05


..var tio månader sprang han också runt med samma lära-gå-vagn som går varm med Klarisen just nu. Så himla kul att titta tillbaka på bilder när Lukas var "bebis".


 



Och VAD LIKA DEM ÄR VARANDRA! Det har slagit ner som en blixt från ovan, de är otroligt lika varandra när Lukas var i samma ålder.


När Lukas var 10½ månader så stod vintern på ingång, annat är det för Klarisen.   

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2012 21:51


Thailand-älskare som jag är så var jag tvungen att titta på filmen En gång i Phuket. Jag har helt missat att den finns och hittade den via en slump när jag surfade runt.


Om ni inte har sett den, SE DEN! Enligt mig en otoligt bra/rolig/romatisk film!


 

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2012 13:15


Nu måste jag faktiskt få avreagera mig lite, jag blir så himla arg så det måste ut på något sätt!

Den senaste veckan vet jag inte hur många föräldrar jag ser som drar runt på en vagn, och i den andra handen håller en glödande cigg, varav det enorma rökmolnet hamnar rakt i vagnen på det lilla oskyldiga barnet! Det spelar ingen roll hur litet eller stort barnet är, det är ändå helt oaccebtabelt!!


Helt ärligt så struntar jag fullkomligt i att rökaren "måste" röka när den är ute för det är ett behov, och annars blir det så tråkigt att vara ute och gå. DU GÅR INTE I FÖRSTA HAND NÄR DU HAR DITT BARN MED DIG I VAGNEN! Om du inte kan hålla dig i från giftpinnen medan du är ute på barnvagnspromenad borde du helt ärligt inte ha skaffat barn. Nej, fy och usch, detta är verkligen ett ämne som gör mig flyförbannad!


Överhuvudtaget när det gäller rökare så verkar de tro att bara för att dem röker så gör alla det, eller alla är i alla fall ok med att andras in lite gift trots ickerökare. Det är ju himla bra att placera sig precis vid en ingång/utgång med ciggen, eller varför inte blåsa ut jordens rökmoln precis när jag kommer och går med MINA barn så att det hamnar på dem.


Min mamma röker, och har alltid gjort, det har liksom alltid varit en stor del av henne, och jag tycker inte om det! Men sen är det ju så att alla har ju ett eget val, vill man röka så gör man det, men någonstans så tycker jag att man ska ta hänsyn till alla dem som faktiskt har valt att inte göra det, just eftersom att det är ren gift som andas ut på oss. Min mamma går alltid undan och röker när mina barn är i närheten så att röken inte ens är passerar mot dem, och hon tvättar ALLTID händerna efteråt när barnen är med henne, och det uppskattar jag!



Vad tycker ni, överreagerar jag, är det ok att röka när man är ute på barnvagnspromenad?



 

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2012 09:15


Det regnar ute! Det som var så fint väder igår, nej vad besviken jag blir! Hade sett framför mig en härlig utedag med familjen medan jag är hemma på mina timmar. Vad ska vi nu hitta på? Allt blir ju så himla mycket roligare när solen lyser. Den kanske visar sig lite senare...


Somnade sent igår på jobbet, har ju med mig datorn dit och satt och fixade med Klaras fotobok, den är snart färdig nu. Det är ju så himla kul när man väl sätter igång, och till nytta sen också. Lukas älskar att tittat i sin bok!

Eftersom jag jobbar inatt igen så kommer boken nog att bli färdig ikväll, äntligen är jag ute i god tid för en födelsedag! Om 1½ månad blir ju våran prinsessa ett helt år.


Nehe, en kopp kaffe och en dusch vore på sin plats nu, sen tar vi nog och svänger ihop en rabarberpaj, Emma kommer ju på fika i morgon, och rabarberpaj var tydligen godkänt som fika! ;-)


Hoppas att Ni får en fin lördag!


Ni två är mina solar i vilket fall.. Regn får det vara var dag, bara jag har er hos mig! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards