ettsmåbarnsliv

Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Vad är det med rökare och BARN?

Av Johanna Mokvist - 9 juni 2012 13:15


Nu måste jag faktiskt få avreagera mig lite, jag blir så himla arg så det måste ut på något sätt!

Den senaste veckan vet jag inte hur många föräldrar jag ser som drar runt på en vagn, och i den andra handen håller en glödande cigg, varav det enorma rökmolnet hamnar rakt i vagnen på det lilla oskyldiga barnet! Det spelar ingen roll hur litet eller stort barnet är, det är ändå helt oaccebtabelt!!


Helt ärligt så struntar jag fullkomligt i att rökaren "måste" röka när den är ute för det är ett behov, och annars blir det så tråkigt att vara ute och gå. DU GÅR INTE I FÖRSTA HAND NÄR DU HAR DITT BARN MED DIG I VAGNEN! Om du inte kan hålla dig i från giftpinnen medan du är ute på barnvagnspromenad borde du helt ärligt inte ha skaffat barn. Nej, fy och usch, detta är verkligen ett ämne som gör mig flyförbannad!


Överhuvudtaget när det gäller rökare så verkar de tro att bara för att dem röker så gör alla det, eller alla är i alla fall ok med att andras in lite gift trots ickerökare. Det är ju himla bra att placera sig precis vid en ingång/utgång med ciggen, eller varför inte blåsa ut jordens rökmoln precis när jag kommer och går med MINA barn så att det hamnar på dem.


Min mamma röker, och har alltid gjort, det har liksom alltid varit en stor del av henne, och jag tycker inte om det! Men sen är det ju så att alla har ju ett eget val, vill man röka så gör man det, men någonstans så tycker jag att man ska ta hänsyn till alla dem som faktiskt har valt att inte göra det, just eftersom att det är ren gift som andas ut på oss. Min mamma går alltid undan och röker när mina barn är i närheten så att röken inte ens är passerar mot dem, och hon tvättar ALLTID händerna efteråt när barnen är med henne, och det uppskattar jag!



Vad tycker ni, överreagerar jag, är det ok att röka när man är ute på barnvagnspromenad?



 

 
 
Veronica, mamma till Nim o Belle

Veronica, mamma till Nim o Belle

9 juni 2012 13:24

Visst blir man arg..
Jag försöker att inte bry mig men det ser så jävla illa ut att gå med barnvagn och röka. Är glad att min mamma är likadan. Hon röker inte ens när hon passar mina barn!

Kikade på bloppisen, men det jag kunde tänka mig var tyvärr sålt hehe.. Men så är det.

Hoppas ni har en bra helg,

http://www.attblifler.blogg.se

 
Emma

Emma

9 juni 2012 21:28

Jag HÅLLER MED! Senast idag blev jag galen när en dam stod mitt vid utgången och blåste röken på oss.. ursäkta! Men jäkla egoister! Alltså tänk om jag skulle stå där och spruta parfym på henne när hon kommer ut hur uppskattat? Nej, ofta är rökare väldigt egoistiska och röker här och var...Sen finns det dom som är bra med och accepterar att inte alla röker.. och där fick jag avreagera mig också ;)
KRAM!

http://ammeeh.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:26

Visst är det väl mysigt när en bebis är så fäst vid en snuttetrasa/gosedjur? Oskar älskar snuttetrasan som han han på bilden. Den är från polarn o pyret. Jag har med alla barn haft dessa när jag ammar men Oskar är den enda som hållit fast vid den ...

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:23

Äntligen börjar jag känna av att jag har ändrat livsstilen! Träning och bättre mat (inga sötsaker) har resulterat i att jag har tappat 4 kilo och minskat 5 cm i midjemått. Jag känner att jag är på rätt bana nu :) tänker inte ge upp! Igår testad...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:53


För första gången har jag verkligen bestämt mig att vikten ska ner och att måtten ska minskas!! Jag känner mig verkligen besluten om det. Ni som känner mig vet att jag är en riktig gottegris, både godis och bakverk är en stor last hos mig. På den...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:13

Jag håller på att bli tokig på denna ständiga trötthet som jag dragit på mig. Det spelar ingen roll hur många timmar i sträck jag sover, jag är ändå som ett vrak på morgonen. Detta leder så klart med sig att jag är lättretlig och sur också. Det he...

Av Johanna Mokvist - 24 januari 2014 09:19

Idag är barnen lediga från dagis som alltid på fredagar. Just nu dansas det till "the foxsong". Klara är galen i den ochvkan nog hela texten! Hon är så himla söt när hon står framför tv:n (youtube) och sjunger/dansar. Jag själv gillar den också, haha...

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards