ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Johanna Mokvist - 18 juni 2012 20:52


Lilla gumman, nu kommer allt på och samma gång! Skulle inte bli förvånad om du har tagit dina första stapplande steg på din ettårsdag!


       



Att gå längst möbler är ju så himla kul, hejdå lära-gå-vagnen liksom.. Och bäst av allt, det finns ju så mycket förbjudet på alla hyllor/bord!!

Av Johanna Mokvist - 18 juni 2012 20:27


I morse, precis innan jag hoppade på cykeln för att träna kom min farfar och knackade på altandörren. Jag hade helt glömt bort att vi skulle ha Tone idag för att trimma henne. Barnen blev glada, eftersom jag var på väg till gymmet så fick ju Tone vara kvar här i många timmar och det var himla spännade tyckte dem. Lukas är ganska anti hundar, och tyvärr så skyller jag det på min mammas lite FÖR glada hundar, de har hoppat/knuffat omkull honom allt för många gånger. Efter ett tag "tinade" han upp i alla fall och var ute själv och kastade boll med bolltokiga Tone, Klara sa hela tiden "Tsssiiii" till henne, det betyder kisse, haha! Klara älskar verkligen hundar och katter.


Haha, hjälmen har Klara satt på huvudet själv!


     



Eftermiddagen bestod sedan av att trimma Tone då, jösses så mycket päls en korthårig hund kan ha!! Lukas lekte med bästa kompisen och de undrade vad tusan jag höll på med, fnittrade som bara den åt stackars Tone, sen lekte de med henne när hon var färdig.


Och så över till gymmet, där gick det bra!! Jag är verkligen pepp nu! Körde på mer än någonsin idag, kunde inte riktigt slita mig. Längtar till onsdagens pass.


Annars har jag bara stressat idag för att hinna med allt, och ändå gjorde jag inte det, suck! Började jobba klockan fyra, det är konstigt att klockan kan gå så fort! Fick laga middag vid klockan två så att jag skulle kunna ta med mig matlåda. Viktigt med mattider och mellanmål nu, annars åker jag dit! Skulle samtidigt packa en himla massa paket som ska skickas, serva två hungriga bästa kompisar och städa här hemma...



Kom precis hem nu, ska vika lite tvätt innan jag ska lägga mig och läsa en tidning som jag fick idag på posten. I morgon väntar jobb till klockan fyra så bäst att sova tidigt.


Kram på er!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards