ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 20 juni 2012

Av Johanna Mokvist - 20 juni 2012 21:00

 

Bild från när vi hade varit på ko-utsläppet i maj. Mjölk i stora lass!

 

 

Vi är ganska stora konsumenter av mjölk i vår familj, både M och Lukas dricker mycket mjölk. Sedan gör vi mycket pannkaka och jag har det i kaffet.


För någon vecka sedan kom M hem med någon lapp där man kunde tävla om en årsförbrukning av mjölk. Man skulle skriva några ord om mjölk, typ varför den är bra.. M skrev i hop några rader som löd ungefär så här;


Treåringen och pappan:


Treåringen: Jag är mycket starkare än dig pappa!

Pappan: Va? Nej! Hur kan du vara det?

Treåringen: För jag dricker mjööööölk!

 


Jag rynkade lite på näsan och sa att det var väl bra men vi skulle nog inte vinna på det (Det är sanna ord i alla fall, Lukas brukar säga så). 


I alla fall, idag ringer Willys och gratulerar till 5000 kronor i arla-checkar!!!!!!! Så vi har alltså vunnit en årdförbrukning av mjölk, eller andra alraprodukter. Jösses, jag höll på att svimma!

Av Johanna Mokvist - 20 juni 2012 20:45


Vilket underbart väder vi har haft idag då!! Hoppas, hoppas att det är lika fint på fredag när det är misdsommarafton! Jag struntar i att vädergubbarna/gummorna säger att det ska bli molningt med risk för regn, hoppet mina vänner är det sista som sviker!


I morse var jag hurtig må ni tro, jag var på hälsogymmet redan vid klockan åtta, åkte hem till min mamma efter det (hon bor precis där) för att duscha och ta en kopp kaffe och for sedan iväg på ett litet möte.


Efter lunch gick hela familjen ner på stan, det nalkades klädjakt inför fotograferingen på barnen som är på tisdag. Jag hittade en jättefin klänning till Klara, vit med lite spets och med en liten rosett baktill. Jag blev nöjd med den för den var varken "to much" men heller inte helt vardaglig. Till Lukas var det desto svårare, vill ha någon enkel vit t-shirt med knappar upptill, men det fanns då rakt inte. Hittade till slut en vit t-shirt med en fika på brösten med marinblåa fåglar på sig. Ett litet problem nu bara, som jag VERKLIGEN vill ha erat smakråd på!!! När jag kom hem upptäckte jag att Klaras klänning är helt vit medan Lukas tröja är mer gammalvit, om ni förstår.. Vad tror ni, kommer det att se konstigt ut om det inte är samma vit på deras tröjor? :-/


I vilket fall så avslutade vi stadsrundan med en fika på hembagarna, grabbarna åt mjukglass, Klara banan och jag nöjde mig med en kopp kaffe, kändes himla duktigt tyckte jag!


 

Vem har sagt att man måste stoppa skeden i munnen rätt för att den ska vara användbar? :)



     


Började sedan att jobba klockan fyra, slutar i morgonbitti. Ska nog ta och sova snart!

I morgon väntar ytterligare jobb, mellan två och åtta. Efter jobbet kommer M och hämtar mig, vi ska sova hos svärföräldrarna, mysigt!

Av Johanna Mokvist - 20 juni 2012 20:30


Klarisen är otroligt rastlös vid matbordet (alltid rastlös...), så en leksak eller två är nästan ett måste för att ljudnivån ska hållas på en normal nivå :-)


I brist på leksaker som hon inte har tröttnat på fick hon leka med gamla sugdelar till nappflaskor, och det fick mycket väl godkänt. Ja... Vad gör man inte för att få en lugn måltid :-)


   

Stackars liten har ett stort myggbett i ansiktet! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards