ettsmåbarnsliv

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Tips tack, tips!

Av Johanna Mokvist - 11 november 2011 13:11


Nu alla NI med smak för inredning! Hjälp mig!


Våran hall måste vara den tråkigaste som finns. Den är bara som en lång korridor och med tråkigt, mörkt golv (med repor i!) och tapeten som vi har precis när man kommer in ska vi då rakt inte tala om men den ska bytas ut i början på nästa år, och likaså ska trappen målas vit!


I vilket fall, precis under trappen är det ju som en liten hörna, och det ser så tomt ut. Vi har ju ingenting i hallen. Vi har funderat på om man antingen ska ha en byrå där under, eller om vi ska ha någon slags myshörna med typ en gungstol och sedan sätta upp någon liten hylla och ha lite böcker där i, som man kan läsa för barnen. Men jag vet inte! Jag vill ju göra det fint också, runt omkring och på väggarna.


HJÄLP mig nu, jag vet att MÅNGA av er har smak för inredning!!



Tråkigaste hörnet på jorden!

 
 
Ingen bild

Nina

11 november 2011 14:37

Tycker iden med någon mysig fåtölj låter som en jätte bra ide! En stor blomma funkar ju alltid bra med i en hall, ger lite liv och färg :)

 
emma

emma

11 november 2011 19:58

Tack snälla söta du :) Vad glad jag blir.

Kan tänka mig att dom gamla trasorna känns som nya sen när (om) man kan ha sina gamla kläder sen :) Jag brukar packa ner sommar och vinter kläder och gömma undan dom, sen när man väl plockar upp tex sommar kläderna för sommaren så känns som som nya. Tänker att det är nästan samma sen :) skönt!

Den tröjan är såå fin :) skulle passa han.

Kul att göra om hemma. Finns ju så många fina tapeter att välja på.
En mys hörna låter ju super. Blir extra mysigt när det är som en liten gömma under trappan där.

KRAM

http://emmaiallenkelhet.blogg.se

 
Ingen bild

Mia

11 november 2011 20:14

En Gungstol, fårskinsmatta, hylla på vägen med böcker på och en vacker lampa! Kuddar kanske. Jag sätter mig gärna där :-) . En byrå är alltid praktisk att ha. Ställa en lampa på och små detalier. Blir fint!

 
Jessi

Jessi

11 november 2011 21:24

jag måste ju hålla med alla andra. kör hellre på en myshörna! en stor möbel under trappen är inte att rekommendera. det ser så himla tråkigt ut! vet alldeles för många som har det så.. ser nästan lite dystert ut. (även om det är i vitt) ... får upp många idéer i huvudet, men det är fel idéer med tanke på barnen. det måste ju liksom vara anpassat för dom också. =p så nu står jag här med noll idéer istället! haha

http://jessicaewalindfors.blogg.se

 
Hanna Runesdotter

Hanna Runesdotter

11 november 2011 21:58

Myshörna i all ära. Men, ni har barnens sovrum på ovanvåningen va? Vad sägs om någon förvaring under trappen till leksaker? (om ni inte redan har det där nere) Våra barn gör iaf så att de alltid leker där vi vuxna är. I köket eller vardagsrummet, där hamnar även alla leksaker. Så någon smart förvaring kanske? Snygga stora korgar kanske? Kram på er!

http://hannarunesdotter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:26

Visst är det väl mysigt när en bebis är så fäst vid en snuttetrasa/gosedjur? Oskar älskar snuttetrasan som han han på bilden. Den är från polarn o pyret. Jag har med alla barn haft dessa när jag ammar men Oskar är den enda som hållit fast vid den ...

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:23

Äntligen börjar jag känna av att jag har ändrat livsstilen! Träning och bättre mat (inga sötsaker) har resulterat i att jag har tappat 4 kilo och minskat 5 cm i midjemått. Jag känner att jag är på rätt bana nu :) tänker inte ge upp! Igår testad...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:53


För första gången har jag verkligen bestämt mig att vikten ska ner och att måtten ska minskas!! Jag känner mig verkligen besluten om det. Ni som känner mig vet att jag är en riktig gottegris, både godis och bakverk är en stor last hos mig. På den...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:13

Jag håller på att bli tokig på denna ständiga trötthet som jag dragit på mig. Det spelar ingen roll hur många timmar i sträck jag sover, jag är ändå som ett vrak på morgonen. Detta leder så klart med sig att jag är lättretlig och sur också. Det he...

Av Johanna Mokvist - 24 januari 2014 09:19

Idag är barnen lediga från dagis som alltid på fredagar. Just nu dansas det till "the foxsong". Klara är galen i den ochvkan nog hela texten! Hon är så himla söt när hon står framför tv:n (youtube) och sjunger/dansar. Jag själv gillar den också, haha...

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards