ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna Mokvist - 13 maj 2012 21:00


Har ni någon kroppsdel som ni tycker är extra mysigt på bebisar? Det har jag!

Bebisnackar måste vara bland det gulligaste som finns! Det luktar ju så gott i de små nackarna precis där håret slutar. också vissa bebisöron är för rara.


Här är "min" bebisnacke:


Snuffs snuffs! Doften är en blandning av blommor, jordgubbar, bebis och en svag doft av sköljmedel. 

Av Johanna Mokvist - 13 maj 2012 10:00


Har nyss kommit hem från en natt på jobbet, här hemma är det lugnt. Klara sover och Lukas tittar på film.

I eftermiddag när M tränar ska jag och barnen gå och handla lite målarfärg och sedan börja måla utemöblerna som vi har på altanen. Nästa helg får vi nämligen besök av Ellinor, Oliver, Isabell och Nicklas så är det fint väder kan det ju vara trevligt att sitta ute då.


Natten som kommer ska jag också spendera på jobbet. Det är tur att jag trivs, annars hade det varit jobbigt att sova borta så mycket.


Nu ska jag busa lite med Lukas, och hinna med en kopp kaffe innan Klara vaknar och vill gosa.


Bilden tagen för exakt ett år sedan på min älskade lilla Lukas. 

Av Johanna Mokvist - 12 maj 2012 21:30


I morse när jag kom hem från jobbet ville Lukas gå ut på altanen och blåsa såpbubblor, det visade sig ganska snabbt att pappa M också ville göra det, "nu är det min tur, du får vänta" sa han till Lukas! :) Jag minns ju själv hur kul det var när jag själv var barn.


   


När det var dags för lunch så åkte vi och lämnade barnen hemma hos mormor. Vi åt en för en gångs skull lugn lunch i stadsparken tillsammans, sen blev det kaffe hos mor min innan vi åkte hem och mötte upp Mia (och bebismagen) och Julia som kom på besök. Barnen lekte väldigt bra faktiskt, medan vi babblade om allt och inget. Tyvärr var mitt batteri till kameran urladdat så inga bilder blev det denna gång.


Började sedan att jobba klockan fem. Nu ska jag sova så att den nya dagen kommer! Jag hoppas på att vi kanske kan åka till gammelfarmor Gun och titta på hennes kycklingar under mina lediga timmar i morgon på dagen.

Av Johanna Mokvist - 12 maj 2012 10:15


Vad det regnade igår! Skulle inte våren och sommaren komma nu? Jag vet att regn hör där till men den kanväl åtminstonde strata med solsken?


Igår var jag hemma hos Emma, hon bjöd på en otroligt god tårta som hon hade svängt ihop och kaffe såklart. Vi babblade på bra, det var väldigt trevligt. Så tråkigt att jag inte kan fira henne ikväll när mer eller mindre alla kommer dit.


   



Eftermiddagen hemma spenderade jag med att städa som en tok (det kommer inte att synas idag!), jag dammade, dammsög och skurade. Lukas lekte ute under tiden, och pratade sönder öronen på våra grannar, Klara gled runt i gåstolen och var relativt lugn och nöjd.


Kvällen i går spenderades på jobbet, var ute på en promenad i regnet så mitt nya regnställ kom ju till nytta, synd bara att jag glömde ta på mig regnbyxorna... Så kan det gå.


Nu ska jag umgås med familjen!

Av Johanna Mokvist - 11 maj 2012 09:43


Sitter här med en kopp kaffe, ganska pigg i alla fall. I natt bestämde vårt lilla hjärta sig för att knöla och vara vaken i ca 2 timmar. Hon vaknade och skrek runt klockan tre och somnade nog inte igen förrens närmre klockan fem (då började katten i stället!), först trodde jag att hon var sjuk så hon fick komma in efter oss en stund men då insåg jag ganska snabbt att det var något annat, hon låg nämligen och busade och log! ;) Då fick det bli den hårda stilen istället, och då somnade hon ju till slut.


Min fina sambo lät mig sova till halv nio medan han gick upp med barnen så jag är utvilad i alla fall känner jag!


Nu ska jag snart hoppa på cykeln bort till Emma på lite födesedagsfika. Hoppas att det börjar regna så att jag kan använda mitt nya "regnställ" som jag köpte igår :)


Sover gott när lilla skriker och gör hyss när hon sover! Poqita, vår "vita" prinsessa 2 år. 

Av Johanna Mokvist - 10 maj 2012 19:42


.. vanlig dag, för i dag är det bästa Emmas födelsedag!

I morgon ska jag gratulera födelsedagsbarnet. Hon ska ha "kalas" på lördag, men då jobbar ju tyvärr jag.

Hoppas att din dag har varit toppen!


   

Av Johanna Mokvist - 10 maj 2012 19:16


Ikväll hade vi Ellinor och Oliver här på pannkaksmiddag. Blå/lila grädde och jordgubbar serverades till. Alla vi vuxna var nöjda och belåtna, annat var det med de tre barnen. Om jag säger så här, det var något som lät hela tiden. Höga, gnälla och skrikiga toner bjöd dem på, ibland samtidigt. Det är väl för mysigt med barn? :)


     



Annars har dagen rullat på bra. Jag och Klara mötte upp min mamma på stan för att handla lite garn till en ursöt kofta som hon ska sticka till Klara, hon kommer bli så söt i den. Där efter gick jag en vända på stan innan vi mötte upp Emma och Mickis för att gå på lite friskvård uppe på jobbet, det bjöds på nyttiga mellanmål och många skratt. Klara sov sig igenom halva tiden där innan hon vaknade och joinade.


Nu ska jag mysa ner mig i soffan och titta på tv. Regnet smattrar så härligt utanför på altantaket.

I morgon startar en helg med mycket jobb! Hoppas på bra väder då så att vi kan vara ute och promenera mycket.


Av Johanna Mokvist - 10 maj 2012 09:21


... Klara, alias rumpglidaren!

Äntligen verkar lilla damen ha hittat ett sätt som hon kan komma framåt (i hennes fall bakåt än så länge) på! Det började i morse, hon ålade runt i hela köket nästan, målet var kattmaten.... Inte en dag för tidigt!


     

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards