ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna Mokvist - 10 maj 2012 09:14




Lukas bullade upp ALLA kuddar som vi har i soffan och myste framför Mamma Mu medan regnet smattrade på altantaket. Jag föredrar hans sätt att spendera en regning kväll. Klara där emot satt och tokade sig på täcket på golvet. Papper är hennes "favoritleksak", hon pillar sönder dem till små små bitar som sedan ligger överallt på golvet. I går hamnde visst en bit på huvudet också! :)



Mysigt är det att komma hem efter jobbet till mina goa barn. Jag uppskattar dem så mycket mer nu när jag inte är med dem 24/7 om dygnet!


Av Johanna Mokvist - 8 maj 2012 20:22


.. och för en gångs skull är inte allt rosa! Äntligen hittade jag något som var BLÅTT, annars är det nästan bara rosa, lila eller vitt på tjejavdelningen (och det lilla som är blått/grönt är alltid kläder med fula tryck osv).


Tycker att denna lilla bodysuit var jättesöt på min lilla dam. Nu ska vi bara invänta den riktiga sommaren också :)


    

Av Johanna Mokvist - 8 maj 2012 19:52

... minst SAGT!


 



Rena rama ormboet!

Av Johanna Mokvist - 8 maj 2012 19:37


Idag har varit en händelserik dag. Först gick jag och Lukas upp före tuppen, gjorde alla morgonens måsten och skickade iväg honom till förskolan med M.


När man vaknar före tuppen hinnar man rita innan förskolan kallar.



"Tjat tjat" på mamma, då ser man ut så här! 



Efter Klaras frukost var jag hurtig och tog med mig lilla damen på promenad till forssjö för att träffa Emelie och lilla Vince (som har blivit stora pojken nu), halvvägs mötte vi dem och gick tillsammans. Fika, "lek" för barnen och en till promenad blev det, och en hel del prat och skratt såklart. Tyvärr så var Klara på dåligt humör och gnällde mest hela tiden, så blir det ju när man inte sover som man ska. Vince var i alla fall glad, och visade alla sina framsteg i utvecklingen, tvärt mot Klara med andra ord :)


 

"Hej, jag heter Klara och jag kan bara sitta!" ;O) 


Väl hemma vände jag bara för att åka och få insulindelegering, gjorde ett "test", fick delegeringen och åkte sedan hem igen, där hemma möttes jag av min farmor som kommit för att fira mig. Fick en jättefin, rosa baden-baden så nu kan jag sola i sommar. Vi fikade och hon busade med Lukas som vanligt innan hon åkte hemmåt.



Nu på kvällskvisten tog jag med mig barnen till affären och tågparken för att leka lite. Pappa M var trött och fick vila lite. Nu ska jag inta liggläge i soffan och invänta de desperata hemmafruarna. I morgon börjar jag jobba klockan 8 så sängen kallar nog tidigt ikväll.



Trevlig kväll på er!

Av Johanna Mokvist - 6 maj 2012 06:29


.. att vakna 05,20 för det! Jag vet med mig att jag tänkte igår kväll att barnen skulle sova lite längre idag eftersom dem höll igång hela dagen, så jag ställde till och med klockan för att hinna med det jag ska innan ko-utsläppet. Men tji fick jag alltså!


Nu ska vi väl äta lite frukost snart, och sedan stressa på här!

Ska ni och titta på alla vilda och glada kossor?


 

En morgonpigg tös... I alla fall när brorsan väl sover länge! 

Av Johanna Mokvist - 5 maj 2012 20:37


Dagen börjar lida mot sitt slut, en bra dag har vi haft.

På förmiddagen så lämnade jag och M av barnen hemma hos mormor för att åka vidare till Norrköping som jag skrev i förra inlägget. Planksteken smakade i vanlig ordning fantastiskt! Jag rekomenderar verkligen alla som inte har varit där att åka dit, omedelbums!


Men det bästa med allt var nog att Klara hade varit nöjd hemma hos mormor, och inte ledsen som hon var sist hon hade barnvakt. Hon hade velat vara i mormors eller Henrics famn hela tiden mer eller mindre, men glad hade hon varit. Det känns otroligt bra och skönt! Lukas hade såklart busat järnet och varit med mormor hela tiden.


   


På kvällen nu så blev vi bjudna på mat hos familjen Sandnell. God mat, efterrätt och vin! Och trevligt som alltid såklart. Familjen Lagerstedt var också där. Alla barnen lekte väldigt bra tillsammans, så himla kul, de har ju verkligen "lekt" med varandra från bebisstadiet. Lukas och Linnéa hade disco i lekrummet och när det var dags att åka hem så kramades dem. På vägen hem sa Lukas "det känns tråkigt att åka hem", hihi sötnos!


         

Klara skulla kunna vinna VM i kroppsböjning om det fanns! 



Nu sover barnen, jag har förberett lite inför tårtbakningen i morgon och M sitter med en STOR hög av papper på hela köksbordet som han går igenom (jag håller mig borta där i från!!!).


I morgon väntar koutsläpp i Julita (eller "SKO-släpp som jag och Ellinor säger) och sen lite kalas.


Fortsatt trevlig helg på er!

Av Johanna Mokvist - 5 maj 2012 10:23


Igår hade jag alltså födelsedag, 25 bast. Bara fem år kvar till den berömda siffran 30!

Igår firade vi lite, jag vaknade på jobbet och fick en gullig video på telfonen av M och barnen. Förmiddagen spenderade jag med att baka kakor, Ellinor kom ochh gjorde mig sällskap. Med sig hade hon fantastiska presenter. När hon och jag var i Norrköping för 3 månader sedan så såg jag några fina ljuslyktor på Insdiska, och det snappade hon upp för dem fick jag, och även två fina hyllkonsoller. Hon är väl för go!

När Lukas kom hem från dagis fick jag öppna presenterna från dem. Två sockerlådor som jag har suktat efter, ett vackert upplägningsfat och så en teckning från bästa Lukas.


   


Efter lunch bjöd Emma mig på fika på Sultans, med sig hade hon en vacker blombukett och en egengjord ask som hon visste att jag ville ha. Det är ju verkligen sådana presenter som är roligast!


   


Sen for jag hemmåt för att få besök av svärföräldrarna. Det hade med sig jättefina preenter. En gullig kökshandduk, ett halsband från Paris, en resväska och en påse med oregano.


På Söndg fortsätter firandet med övrig släkt. Och nu ska jag och M fara iväg till Norrköping, vi ska äta på vårt älskade Baccus, plankstek. Också en present av M.



Lite kul är det allt att fylla år!

Av Johanna Mokvist - 5 maj 2012 10:16


     




Min älskade pojke är inne i en riktig solskensperiod!

Jag njuter i fulla drag, för rätt vad det är så kommer en stormig period!


Älskade pojke! Snart 3½ år, det är ju galet!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards