ettsmåbarnsliv

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

En liten uppdateing!

Av Johanna Mokvist - 28 juni 2012 09:30


Tänk att det redan är torsdag! Idag fyller min lillebror Alexander 10 år, vi ska dit efter lunch och fira födelsedagsbarnet. Jag minns än idag den dagen då han föddes, och första gången jag fick träffa honom. Vilken lycka! Jag hade länge önskat mig en syskon.


Annars flyter dagarna på bra, i tisdags var vi ju på den efterlängtade fotograferigen i Eskilstuna. Det gick sådär. Det kanske inte är att föreslå att sätta en 3½-åring i en fotostudio tillsammans med en snart 1-åring. Jösses! Klara vad nöjd till en början, men efter 1½ timme på en och samma punkt började hon tröttna, Lukas där emot var trotsig och envis från första minuten. Gjorde grimaser, sprang iväg, lyssnade inte osv... Kanske inte så förvånande! Vi fick i alla fall en liten förtitt på fem bilder på kvällen, och de var så himla fina, så förhoppningar finns ju om fler fina bilder! :-)


Igår var jag ledig halva dagen, precis som jag är idag. Jag och barnen tog cykel+cykelkärra bort till mormor igår för att spendera lite tid medan M tränade. Klara börjar tycka om sin mormor mer och mer nu, det är kul att se. Lukas busade järnet med morbror Alexander, en hel del såpbubblor blåstes också innan vi cyklade hemmåt igen.


         

Här har vi en till som kan göra grimaser.... ;-) 

 

 


Nu har jag just kommit hem från jobbet och tagit en kopp kaffe. Nu väntar duschen och lite hemmafix/bus med barnen innan vi ska traska bort och fira lillebror/morbror.


Hoppas att Ni får en fin dag!



 
 
Paulina

Paulina

28 juni 2012 10:17

Vilka fina matchande kläder barnen har!

Sv: tack snälla! Sockermassan beställde jag från en sida på nätet som heter www.tartdecor.se och bokstäverna köpte jag mallen ifrån panduro. Just sär vi köpte sockermassan hade de flera smaker. Men tror panduro hade nån smak nu oxå. Britt-Maries pyssel och pynt på stan är ju återförsäljare sv panduro så där har jag oxå sett.
Sen när man använder sockermassa så är sen ju vit så man får köpa färg och färga skälv det beställde jag oxå ifrån samma sida. Den sidan är kanon för den har även hjälpsidor

http://www.migochminlillafamilj.blogspot.se

 
Paulina

Paulina

28 juni 2012 11:24

som är bra om man är nybörjare.
Det blev ett långt svar men är det nått mer så är det bara att du hör av dig!
Det finns mycket tips och trix har jag märkt när man är nybörjare.
Hoppa att det går bra och att ni får ett fint kalas!

http://www.migochminlillafamilj.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:26

Visst är det väl mysigt när en bebis är så fäst vid en snuttetrasa/gosedjur? Oskar älskar snuttetrasan som han han på bilden. Den är från polarn o pyret. Jag har med alla barn haft dessa när jag ammar men Oskar är den enda som hållit fast vid den ...

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:23

Äntligen börjar jag känna av att jag har ändrat livsstilen! Träning och bättre mat (inga sötsaker) har resulterat i att jag har tappat 4 kilo och minskat 5 cm i midjemått. Jag känner att jag är på rätt bana nu :) tänker inte ge upp! Igår testad...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:53


För första gången har jag verkligen bestämt mig att vikten ska ner och att måtten ska minskas!! Jag känner mig verkligen besluten om det. Ni som känner mig vet att jag är en riktig gottegris, både godis och bakverk är en stor last hos mig. På den...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:13

Jag håller på att bli tokig på denna ständiga trötthet som jag dragit på mig. Det spelar ingen roll hur många timmar i sträck jag sover, jag är ändå som ett vrak på morgonen. Detta leder så klart med sig att jag är lättretlig och sur också. Det he...

Av Johanna Mokvist - 24 januari 2014 09:19

Idag är barnen lediga från dagis som alltid på fredagar. Just nu dansas det till "the foxsong". Klara är galen i den ochvkan nog hela texten! Hon är så himla söt när hon står framför tv:n (youtube) och sjunger/dansar. Jag själv gillar den också, haha...

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards