ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under september 2011

Av Johanna Mokvist - 19 september 2011 08:17

Med mindre än 3 timmars sömn är huvudet verkligen inte på topp. Så lämpligt att förskolan har planeringsdag idag också! Kladdkaka och kaffe får det bli hela dagen, koffein och sockerchock it is!

Av Johanna Mokvist - 18 september 2011 11:43


Jag fullkommligt älskar KappAhl´s Newbie-serie. Den här dressen skulle jag vilja ha till Klara. Perfekt i det ruggiga höstvädret att mysa i!


   



Vart handlar Ni kläder till era små? Eller för er gravida, vart planerar Ni att handla kläder till era bebisar?


Om jag hade mycket pengar skulle jag bara handla hos Polarn o pyret eller tex på Zara som också har VÄLDIGT fina kläder.

Av Johanna Mokvist - 18 september 2011 10:57


Helgen börjar lida mot sitt slut, precis som mycket annat här i livet!


Natten med Klara har varit lite si så där. Hon har vaknatt mycket och mest velat gosa med sin trötta mamma. Vad skönt det ska bli när hon är ett halvår, då blir det 5-minutersmetoden och slut på nattmålen! Det fungerade ju galant på Lukas så hoppas att hon följer hans fotspår när det gäller det.. Känns som att jag just blivit "pigg" från bebistiden som vi hade med Lukas när Klara kom :) bara att börja om igen!


Jag och barnen tog nyss en minipromenad för att Klara skulle somna, ibland är det verkligen bara vagnen som kan söva henne. Det regnar ute, och det är jag inget direkt fan av. Klara sover nu i vagnen ute på altanen medan jag avnjuter en varm latte. Lukas är ute med sin pappa.


Nu ska jag kika vidare på internet efter en sak, så får vi se hur det blir med allt.. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men visst kan det bli bra i alla fall?


 

Jag och en bebis-Lukas 3 månader!

Av Johanna Mokvist - 17 september 2011 20:45



Det är inte lätt att vara storebror ska ni veta. Lukas har ett bestyr med lillasyster som bara spottar ut nappen hela tiden, han är där hela tiden och ska stoppa in den i munnen igen. När hon skriker säger han "såååååååjaaaa lilla gumman..", haha sötaste ever!

Ja, nog allt är det bra rart att ha två barn ibland också, inte bara jobbigt. Underbart att se hur mycket Lukas faktiskt tycker om Klara. Omvänt är det likadant, så mycket som det går. Är Klara på rätt humör och ser sin storebror så skiner hon oftast upp som en sol!







   



Puss på er mina godbitar till barn!

Av Johanna Mokvist - 17 september 2011 20:24



Vilket underbart höstväder vi har haft idag! Håller ni inte med?

Jag brukar inte annars vara ett stort fan av hösten, utan för mig är det våren som gäller, men idag sken solens strålar så skönt och luften var så frisk och härlig.


Vi tog bilen ut mot barnens farmor och farfar tidigt i morse för att spendera lite tid där. Ingen utav oss vill vara hemma, alla är så uttråkade och sura då! Väl i Hulta, där farmor och farfar bor tog barnen och jag en promenad med deras farmor medan pappa M "arbetade" med diverse saker med farfar. Sen bjöds det naturligtvis på god lunch, och som vanligt även någon god efterätt som vi allt för tjocka mosade i oss. Man är aldrig hungrig när man kommer hem därifrån, det är en sak som är säker!


Lukas passade också på att "hoppa in" hösten på sin studsmatta som finns där, och det lär vara de sista hoppen för detta år.


Nu på kvällen har familjen Sandnell, minus Linnéa varit här en sväng, helgens kebab har intagits. Klara var på sitt mindre bra humör, så medan vi åt hade jag henne i famnen, vilket resulterade i att damen fick en och annan kebabbit på sig, haha! Nu sover i alla fall alla barnen, och jag vet inte vad vi vuxna ska hitta på. En film kanske?


         

Världens finaste ungar! (som alla föräldrar tycker om just sina barn!)

Av Johanna Mokvist - 16 september 2011 15:30


Oh, gott folk så kul det är att pyssla och knåpa! 

Jag köpte för några dagar sedan en papperskartong som jag nu har målat vit och sedan klistrat på en bit tapet på locket (samma tapet som vi har på fondväggen i vadagsrummet!). Där i förvarar jag nu alla mina värmeljus :) perfekt! Den pryder nu tvbänken, nära till hands när det är dags för ljusmys!



 

 


Här näst ska jag göra en receptbok och sedan måla och pyssla på ett par ramar. Hur kul som helst!

Av Johanna Mokvist - 15 september 2011 21:33


Jag har skrivit det förr och skriver det igen, vad härligt det är med vänner som ger BRA ENERGI! Det kan jag leva på länge. Och inte bara det glada barn ger också väldigt bra energi, och det är just det mina barn varit idag, GLADA!Vi har spenderat eftermiddagen med Emma.e, Emma och Emelie. Vi var på pysselboden där lite pyssel inhandlades, och en fika på sultans hann vi med också. En snabbvisit hemma hos Emma.e tryckte vi in också, och det är alltid lika trevligt!


Klara har börjat digga en av sina 10 nappar! Ja, vi har så många ungefär, alla av olika märken. Valet på favoritnapp hamnade på den fulaste av dem alla, Bambino.. Den får gärna vara hur ful som helst, bara hon vill ha den! :) Ikväll har hon snuttat som aldrig förr förstår ni, hon ratade till och med matfabriken! Men bäst av allt, jag och Lukas kunde ta en cykeltur i eftermiddag utan att hon skrek lungorna ur sig här hemma med pappa!


Nu under kvällen har jag kikar på Robinsson, pysslat lite och gosat med mina katter i soffan! Kidsen sover som stockar, och hur skönt är inte det. Äntligen lite egentid efter sisådär 8 veckors uppehåll från den!


Nu kom karln hem från träningen så jag ska väl babbla lite med honom innan nattmössan ropar!






 

Finare nappar finns väl, men smaken är som baken- delad!





Godnatt mina vänner!


Av Johanna Mokvist - 15 september 2011 19:48

Nu blir det mys i soffan med världens bästa dotter framför Robinsson såklart! Ljusen är tända och allt är bara så mysigt!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards