ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av Johanna Mokvist - 1 juli 2012 21:13


Jösses, den här dagen har verkligen bara susat förbi! På förmiddagen idag lekte Lukas järnet med bästa kompisen, de badade pool och busade i vanlig ordning, sen åt han lunch där också.

Själv städade jag mig själv gråhårig, svor en hel del åt dammsugaren och skurmoppen! :-/


Efter lunchen satt vi som frågetecken och funderade på vad vi skulle göra resterande tid av dagen, och beslutade oss för att ta en promenad bort till familjen Sandnell för att dricka kaffe och låta barnen busa lite. Lukas och Linnéa är ju verkligen inne i en "leka-bra-period" just nu, Lukas tjatar verkligen om henne hela tiden, och vill att hon ska sova över här, så vi får se om det blir av kanske. Vi traskade sedan hemåt så att vi var hemma lagom till middagsdags. Så vips var den här dagen förbi.


Små kompisar, Lukas är cirka 11 månader och Linnéa nästan 1½ år. Sötnosar! 


Efter middagen hade jag lite kvalitetstid med mina kiddos, jag lekte med dem på Lukas rum. Klara lekte med Lukas spis medan jag och Lukas klippte och ritade. När vi lekte sa han "Mamma, du är rolig att leka med, men bäst är Edwin och Linnéa att leka med, de är min bästaste kompisar", sötnosen min!



Klara alias skoälskaren! Så fort hon får chansen gnager hon på hemmets alla dojor.


Bästa hjälpredan i köket!



Nu ska jag titta på ett avsnitt av Revenge på datorn, tv;n är upptagen, M har blivit fortbollsnörd, där hamnar aldrig jag!


Av Johanna Mokvist - 1 juli 2012 08:04


Sitter här i soffan med en kopp kaffe , barnen leker med sitt. Sedan Klara fattat galoppen med att kunna ta sig framåt själv är hon mycket mer nöjd med tillvaron. Ovant för oss dock, hon som annars brukar sitta där man sätter henne är numera överallt, och mest där hon inte ska vara! Favoritstället att "åka" till på rumpan är skohyllan med alla goda skor...


Igår spenderade vi dagen hos svärföräldrarna i Hulta, det fina vädret kom ju faktiskt så vi var ute ganska mycket, tänk att få bo där, vilket underbart ställe det är!! På eftermiddagen åkte vi hem till familjen Sandnell och åt kebab, Lukas och Linnéa lekte sig trötta, hur gulliga som helst! Klara hittade en prinsesskrona som hon lekte med, den blev helt klart en favorit så antar att en sådan står på hennes önskelista inför födelsedagen :-)


 


Vad som står på schemat idag vet jag inte riktigt ännu, kanske inget speciellt. Kan ju vara skönt att ta dagen lite som den kommer också.. Eller så blir det en tripp till min farmor och alla höns i vingåker, vet i alla fall någon som skulle bli glad då.



Hoppas att ni får det bra på helgens sista dag!

Av Johanna Mokvist - 1 juli 2012 07:59


Det är alltid kul att vinna tävlingar, igår vann jag en som jag var med i! Åh så roligt det ska bli att shoppa något med presentkortet.


 



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards