ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Johanna Mokvist - 5 juli 2012 17:45


Här om dagen pratade jag och M om vad Lukas kunde när han närmade sig året, vi sa det att han hade ju mycket mer färdigheter än vad Klara har. Ett exempel som vi tog upp var att när vi var i Thailand (Lukas var exakt lika gammal då som Klara är nu) så lärde sig han att suga ur sugrör, vi skrattade och sa att det kan ju absolut inte Klara göra.


TJIIIII fick vi när det visade sig att den lila damen utan problem kunde suga ur sugrör, till och med bättre än vad Lukas kunde... Med honom "övade" vi i Thailand, hon kunde det på ett kick, bara hon fick chansen :-)


Om sanningen ska fram så är de ju ganska lika i utveckligen vid denna ålder, bara några få saker som inte är lika, men alla barn är ju olika!


Brorsans "sugrörsflaska" är rolig! I morse sa Lukas "Nu är det där Klaras flaska också, vi delar på den nu", snäll storebror minsann!

Av Johanna Mokvist - 5 juli 2012 15:30


Vilket underbart väder det var i går, och i dag med för den delen!

Igår var jag ledig, och spenderade all tid med familjen. Vi åt ute på kolgrillen och var ute mer eller mindre hela dagen med undantag för ett besök på biblioteket. Min mamma var och hälsade på också, vi smaskade jordgubbar och mjölk på vår altan och hon busade massor med barnen.


 

Kvällspromenad i solen, jag och barnen mina!


Idag har jag jobbat, kom nyss hem till min mamma. Hon har haft barnen i tre timmar medan M har tränat och sysslat med lite annat, allt har gått jättebra och det är så kul. Nu ska vi strax baka lite beskvier till Klaras födelsedag bland annat. Lukas leker och Klara är facinerad av mormors fläkt, håret flyger åt alla håll på henne. Härlig eftermiddag kommer vi att få!


Snart är helgen här, och den kommer att bestå av jobb för min del, förhoppningsvis lite fint väder också så att vi kan göra något kul under mina lediga timmar.





Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards