ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Johanna Mokvist - 12 juli 2012 18:45


Haha, kan man få träningsvärk av att gå promenader? Eller ja, det är tydligt att man kan få det eftersom jag har det i detta nuet. Idag har jag totalt gått ungefär 2 mil, och det känns vill jag lova, i hela kroppen. Men jag klagar inte, jag är glad att jag har den möjligheten till att promenera så mycket som jag faktiskt får göra!


 

Av Johanna Mokvist - 12 juli 2012 15:45


Uh, måste verkligen dra ner på mitt kaffedrickande! Ibland kan det bli uppåt tio koppar kaffe...

Så länge jag är hemma så blir det inte så många, då är det liksom full rulle och det känns onädigt att sätta på bryggaren bara för mig, M dricker ju inte kaffe. Men är jag hemma hos ex min mamma eller någon kaffedrickande vän hinkar jag i mig kopp efter kopp... Inte bra!


idag börjar "destination mindre kaffe", vilken tur att jag ska spendera eftermiddagen och kvällen hemma hos min mamma nu då, det blir till att tacka nej till det goda minsann. Det sägs ju att kaffe kan bidra till mer stress, och jag är redan stressad så att det räcker!


Kom hit strax efter klockan tre, barnen har dock varit här sedan lunch. Vi ska sova här inatt, pappa M ska ha sin herrmiddag hemma hos oss. Mysigt att vara här med barnen och umgås med min mamma och hennes familj! I morgonbitti lämnar jag dem strax innan klockan åtta för arbete, så kommer M och hämtar dem innan lunch, han har det bra han, sovmorgon efter en helkväll med vännerna! Men det förtjänar han!


Nu ska jag ta barnen och traska ner på stan för att inhandla diverse saker, kanske får jag med min mamma! <3

 

Kaffet -- Föräldrars bästa vän! (Enligt mig) på bilden ovan var kaffet min absolut bästa vän, när jag var mammaledig!


Av Johanna Mokvist - 12 juli 2012 10:36

 


Jag är med och tävlar hos Liniz om Vichy Nutriextra produkter. Klicka HÄR för att tävla du också!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards