ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Johanna Mokvist - 11 juli 2012 20:45


Idag efter lunch tog vi bilen ut mot nyköpingsvägen och stannade i skogen där omkring jag har spenderat många av mina dagar som barn. Blåbären växer som ogräs där ute, hela skogen är blå!


Lukas är som mamman sin, älskar att plocka bär ute i skogen. Vi tog med oss några burkar och plockade på så mycket vi bara hann, lite av "skogens guld" hittade vi också, det får M och Lukas smaska på ikväll på en varsin smörgås. Klara satt i vagnen under tiden och predikade om att hon minsann inte var någon skogsmulle, men att traska omkring på stigarna med pappa var ju kul i alla fall.


Vi tänkte ta en till tur till skogen i helgen då vi har mer tid. Smaskigt med paj, och jättebra att frysa in och ha i höst sen! Plockar ni några bär eller är det ett för tråkigt "jobb" (tar ju sin lilla stund) ? :-)


     



Och igår roade jag mig med att "snoppa" 7 liter jordgubbar. Vi har redan typ 30 liter i frysen men ville ha mer så vi köpte en till låda nu när det är så billigt!


 


Lite mysigt är det allt att vara lite "husmor"!

Av Johanna Mokvist - 11 juli 2012 20:30


Jag är med och tävlar hos Annika  för ett presentkort på 250 kronor hos Småkrabater. Var med du också!



Av Johanna Mokvist - 11 juli 2012 16:45


Startar väl även detta inlägg med att gnälla, vilket väder vi hade igår!

Jag och Klara gick bort till Mia och Julia för lite fika. Lukas ville inte följa med, det är bara bästa kompisarna som gäller nu (Edwin och Linnéa), alla andra är tråkiga... Så då var det nog klokast med att låta honom stanna hemma, tråkigt!


Klara var nöjd och glad i alla fall, hon fick full uppmärksamhet av Julia (hon är snart 5 år) och lekte med alla hennes leksaker medan jag och Mia drack kaffe och pratade. Alltid så trevligt att ses, ser med spänning fram emot att få veta vem som gömmer sig i hennes mage också! <3


Trött tjej när vi just kommit hem från Mia & Julia. I mormors stickade tröja, ÄLSKAR DEN! 


På kvällen igår tog ag cykeln i regnet bort till Ellinor för att ha en välbehövlig "mys-prat-kväll" tillsammans med henne och Lina. Åh, vi har så kul och mysigt tillsammans! Ni är bäst tjejer! Kom hem full av nya energier framåt midnatt.


Summan av kardemumman: En väldigt bra dag trots det växlande vädret med regnskurar!

Hoppas att det här inlägget kommer upp nu då, det är mitt första tids-inställda inlägg (klockan är elva när jag skriver det), så när ni läser det här är jag fullt upp med annat!



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards