ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Johanna Mokvist - 13 juli 2012 17:15


Oh vilken bra dag/kväll vi hade hemma hos barnens mormor igår!! Minus lite trots från det största hjärtat, men det hör ju till vardagen... ;-)


Jag, barnen och Alexander traske ner på staden igår innan middagen för att handla lite på leksaksaffären och apoteket. Barnen njöt i stora drag av att ha med morbror på promenad, båda två är helt galna i honom.


På kvällen när det var läggdags hördes barnens bus i babyvakten nerifrån gillestugan. Busungar! Lukas slocknade först, men Klara ville då rakt inte sova utan låg bara och "pratade", så hon fick komma upp och busa lite med oss en stund. Min mamma busade med henne så att hon kiknade av skratt, underbart!


   


Resterande tid av kvällen spenderade jag, min mamma, Henric och lilebror med att spela badminton ute på deras gräsmatta, ja och odågorna till jyckar också.... Haha, ja jösses vad vi skrattade! Länge sedan jag hade så kul! Min mamma vaknade med träningsvärk i morse, och det kan jag ju förstå.... Bilderna på henne får tala för sig! ;-)


 

Inte lätt när "bollen" hamnar på altantaket....


   



Nu är jag verkligen fulladdad med energi efter att ha umgåtts med nära och kära!

Trevlig helg på er!

Av Johanna Mokvist - 13 juli 2012 10:00


Läste just en artikel på nätet om att när man försöker bli gravid eller är gravid så är kaffe nästan lika dåligt som rökning!

Dricker du mer än två koppar kaffe minskar dina chanser till att bli gravid radikalt, likaså om du är gravid och dricker mer än två koppar så ökar risken för missfall!


Verkligen ett bevis på att kaffe är ett otäckt gift! Det borde ju faktikt beyda att det är dåligt att dricka för mycket även om du inte har en bebis i magen, vilken tur att jag ska minska på kaffedrickandet och om jag någon gång blir gravid med en "trea" får jag nog överväga att sluta helt!! Fyra koppar blev det igår!



 

Av Johanna Mokvist - 13 juli 2012 08:15


 



Jag tävlar hos Monia - mamma till Tuvalie, om supersmarta nappar som fäller ihop sig när dom tappas eller spottas ut. Tävlar >HÄR< du också!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards