ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 14 oktober 2011 12:15


I eftermiddag ska jag och Klara bete oss som tonåringar. Vi ska nämligen slöa på soffan om jag får som jag vill. Storebror Lukas är och trotsar av sig lite hemma hos sin farmor och farfar, de skulle kratta löv tyckte Lukas, och känner jag hans farfar rätt så kommer det att bli så då!


Innan Lukas for iväg provade Klara att sitta i sin Bumbostol, det blev en "wowupplevelse" för hennes del, superlycklig över att se saker på ett annat sätt! Så det blir utan tvekan dagens BEBISTIPS!


Nu ropar soffan och ett par avsnitt av House, gud så skönt!


     



Hejpaaa!



Av Johanna Mokvist - 14 oktober 2011 09:15


Denna underbara termos/mugg kom min kära M hem med igår. En present till en trött mamma som sällan får dricka varmt kaffe. Bäst i test är den tydligen, viktigt att notera! ;)


Nu kan jag hinka i mig varmt kaffe hela dagarna. Har redan testat, och den fungerar alldeles utmärkt.


Dagens MAMMATIPS! ( I alla fall för kaffedrickande mammor, som vill ha varmt kaffe men alltid får kallt!)


 

Av Johanna Mokvist - 13 oktober 2011 12:37


Dagiskorten har kommit. I år blev de faktiskt bra, han ler till och med på det enskilda fotot!


 



Nu blir det grabb-bus här. Edwin kommer!  Och sockerkakan står i ugnen, mums!

Av Johanna Mokvist - 13 oktober 2011 08:43


Här om dagen fick vi paket på posten, lite smått och gott till Klara.

Paketet kom från Karro, jag hade mest rätt i en liten tävling på hennes blogg som hon hade när hon väntade sin son.


I paketet fanns det en body, en mössa och en dregglis. Jättefint alltihopa. Klara har invigt alltihopa och är nöjd!


Klara i bodyn som var i paketet! 

Av Johanna Mokvist - 12 oktober 2011 12:31

Med lite bus och lek vardagen mår vi alla bäst! Sämst mår vi om vi bara är hemma och tråkar! Nu ska vi snart gå till sandbäckens öppna förskola för att träffa Isac, Molly och mamma Elin! Kommer säkerligen att bli kul, och busigt! Förresten, House var ju alla tiders! Vill se fler avsnitt ikväll!!

Av Johanna Mokvist - 12 oktober 2011 08:45


Brrr, vad kyligt det är ute idag. Både vantar och halsduk åkte på när vi gick till förskolan för en stund sedan. Dags att ta fram åkpåsen till Klara också tror jag.


Håller på och letar skor, på internet! Det har jag aldrig tidigare gjort. Kikar lite på skopunktens webshop, finns ju en hel del, svårt bara att välja vilka tre man vill ha. Kanske ska höra med mannen i hushållet om även han vill ha skor, så blir det ju billigare för mig! ;) Varmare skor är i vilket fall ett måste nu känner jag!


Nu ska jag dra på ett avsnitt av House. Min kära M har varit snäll och laddat ned säsong 1 av det, alla påstår ju att det är så bra, så upp till bevis nu! Klara-skruttan sover i vagnen för tillfället. Får ta igen lite egentid nu, blev nämligen ingenting med det igår kväll!



 



Vart köper ni era skor?

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2011 22:00


Blir nog en tripp ned på stan idag tror jag. Dressen här nedanför finns att köpa på KappAhl, och ser enligt mig urmysig ut! Den ska absolut få flytta in i Klaras höstgarderob.


 

Det är ju bra att det finns något mysigt med hösten i alla fall!

Nu ska jag försöka svepa en varm kopp kaffe!


Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2011 13:16


Om ni bara kunde ana hur mycket jag längar tills dess det är dags för mig att komma ut från hemmets fyra väggar igen. Skola eller jobb, vad som helst. Jag är verkligen ingen housewife! Ska bli otroligt skönt att lämna över detta "jobb" på M i januari och att få umgås med vuxna människor om dagarna.


Det finns bra,mysiga, roliga och härliga stunder här hemma med barnen, och de är såklart det bästa som finns för mig men jag behöver få den sociala biten med människor som inte är barn! M är mer en lekpappa :)


Vad föredrar ni med kids, hemma eller jobba?



Två busfrön i somras (vart tar tiden vägen, nu är det HÖST?

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards